Tuesday, March 19, 2024
8.4 C
Calgary

طراحی پرچم جدید برای شهر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شش سال پیش جان ویکرز و دوستش تصمیم گرفتند یک پرچم جدید برای کلگری طراحی کنند. حال آن‌ها موفق به این کار شده و امیدوارند نتیجه کار مورد پسند مقامات قرار گیرد.

ویکرز در اینباره گفت: از زمان انتخاب پرچم قدیمی تاکنون اتفاقات بسیاری افتاده و تغییرات گسترده‌ای را شاهد بودیم. بنابراین باید پرچمی جدید با تاریخچه‌ای نو و مناسب امروز را جایگزین آن کنیم.

پرچم کلگری سال 1983 و پس از برگزاری رقابتی آزاد برگزیده شد. در این پرچم حرف C بزرگ و کلاه کابوی روی زمینه‌ای قرمزرنگ نقش بسته و دو خط سفید در حاشیه بالا و پایین آن بچشم می‌خورند. به باور بسیاری پرچم شهر به اندازه کافی پویا نیست.

بازطراحی ویکرز The Confluence Flag نام داشته و از یک مثلث قرمز و شش خط مورب آبی بر روی زمینه‌ای سفیدرنگ تشکیل می‌شود. این طراحی سعی دارد تلاقی دو رودخانه Bow و Elbow را در دشت‌های مرکزی نشان دهد. بگفته ویکرز برخی عناصر نمادگرایانه دیگر هم در پرچم وجود دارند و هر خط آبی نشانگر یکی از پنج قوم Treaty 7  و قوم Metis هستند.

ویکرز معتقد است که نمادهای بومی‌گرایانه پرچم باعث ایجاد حس غرور و مشارکت میان شهروندان می‌شود؛ در نتیجه جایگاهی چون پرچم شیکاگو در میان شهروندان پیدا خواهد کرد.

ویکرز امیدوار است با توجه به تلاش‌ها در راستای ایجاد تنوع اقتصادی و فرهنگی در کلگری بتوانند ایده خود را به مرحله اجرا برسانند.

او افزود: 40 سال از انتخاب پرچم قدیمی می‌گذرد، اما شهروندان از آن استفاده نمی‌کنند و در سطح شهر دیده نمی‌شود. حتی بسیاری از شهروندان آن را با نماد Calgary Stampede اشتباه می‌گیرند!

این تیم طراحی قصد دارد در هفته‌های آتی با ارسال یک پکیج به دفتر جیوتی گوندک، شهردار کلگری، پیشنهاد پرچم جدید را رسما به او اعلام کنند.

منبع: Calgary Herald