Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

درخواست برای حذف تست مسافران بین‌المللی در مبادی ورودی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی کشور و بزرگترین فرودگاه کانادا خواستار لغو قانون اجباری تست COVID-19 در فرودگاه‌ها شدند. به باور آن‌ها هزینه اجرای این طرح باید به دیگر بخش‌ها تخصیص یابد.

در این درخواست از طرف Air Canada، WestJet و فرودگاه بین‌المللی Toronto Pearson تنظیم شده آمده: “از آنجایی که هر مسافر ورودی به کانادا باید تست PCR را پیش از پرواز به مقصد کانادا انجام دهد و هر دو دوز واکسن را دریافت کرده، هیچگونه دلیل بهداشتی قانع‌کننده‌ای برای انجام آزمایش دوم هنگام ورود به کشور وجود ندارد.”

ماه گذشته دولت فرایند انجام تست از مسافران واکسینه شده را بخاطر شیوع سویه اومیکرون تشدید کرد. به گزارش CBC هم‌اکنون کانادا ظرفیت انجام روزانه 20,000 تست از مسافران در مبادی ورودی را دارد.

بنابر اعلام آژانس بهداشت عمومی کانادا، هزینه انجام این تست‌ها بین 143 تا 188 دلار بوده و دولت آن را پرداخت می‌کند.

در بخش دیگر نامه آمده که داده‌های هفته اخیر نشان می‌دهد بیش از 123,000 تست در فرودگاه‌های کانادا گرفته شده و میانگین نتایج مثبت آن‌ها 3 درصد بوده است. این درحالیست که میانگین نرخ مثبت تست‌های شهروندان کانادایی 30 درصد بوده و کمبود ظرفیت تست در شهرها کاملا احساس می‌شود.

شیوع سریع اومیکرون باعث شده تا تقاضا برای تست به شدت افزایش یابد. از طرفی بسیاری از استان‌ها انجام تست‌های PCR را تنها در اختیار کارکنان بهداشتی و شهروندان آسیب‌پذیر قرار می‌دهند.

امضا‌کنندگان این نامه از دولت میخواهند بجای انجام تست در مبادی ورودی کارهای زیر را انجام دهد:

  • شروع دوباره آزمایش‌های نظارتی از مسافران خارجی
  • قرنطینه اجباری کسانی که از مبادی بین‌المللی وارد کشور شده و علائم بیماری دارند

این نامه می‌افزاید: “حذف فرایند تست اجباری مسافران خارجی فرودگاه Toronto Pearson می‌تواند روزانه 8,000 تست صرفه‌جویی کند. بنابراین کسانی که در مراکز مراقبتی و درمانی تورنتو مشغول به کارند از آن بهره‌مند خواهند شد.”

هفته گذشته ژان-ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا، با اشاره به تعهد دولت به انجام تست‌های گسترده از مسافران خارجی گفت: “ما موظف هستیم از ورود مسافران مبتلا به COVID-19 و سویه اومیکرون به کشور جلوگیری کنیم.”

منبع: Calgary Herald