Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

پروژه Mitrex برای تبدیل نمای ساختمان به نیروگاه خورشیدی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزودی نمای ساختمانی بزرگ در محله Etobicoke تورنتو با پنل‌های خورشیدی پوشیده می‌شود. این پروژه بزرگترین در نوع خود در آمریکای شمالی خواهد بود.

شرکت Mitrex که در حوزه ساخت سیستم‌های Building Integrated Photovoltaic (BIPV) فعالیت می‌کند قصد دارد دیواری به مساحت 7,000 فوت مربع را با پنل‌های خورشیدی بپوشاند.

بررسی‌ها نشان داده که عملیات عمرانی عامل تولید 40 درصد از آلاینده‌های کربن در جهان هستند و این میزان طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. حال شرکت Mitrex قصد دارد با اجرای پروژه جدید BIPV wall با این روند مقابله کند.

براساس تعریف Natural Resources Canada سیستم BIPV به محصولات تولید انرژی خورشید گفته می‌شود که بصورت یکپارچه بروی اجزای گوناگون ساختمان چون نما، سقف یا پنجره‌ها نصب می‌شوند.

این سیستم علاوه بر تولید انرژی خورشیدی با دربر گرفتن ساختمان از آن در برابر مخاطرات آب‌وهوایی حفاظت کرده و موجب کاهش آلودگی‌ صوتی و افزایش زیبایی بصری بنا در طول روز می‌‍شود.

اجرای این پروژه در Etobicoke موجب تولید 90,000 kWh انرژی در سال خواهد شد. همچنین به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای کمک کرده و ظاهری بسیار مدرن به شهر می‌بخشید.

سه نوع صفحه خورشیدی برای این پروژه استفاده خواهد شد که رنگ‌های گوناگونی دارند. همچنین پوشش سنگی نمای ساختمان موجب جذابیت هرچه بیشتر آن می‌شود.

طبق اعلام Mitrex بطور معمول هزینه اجرای سیستم‌های BIPV طی پنج سال نخست جبران می‌شود. برای این پروژه نیز هزینه‌های اجرا از راه تولید انرژی خورشیدی و در کمتر از یکسال جبران خواهد شد.

دانیال هادی‌زاده، موسس و مدیرعامل شرکت Mitrex، در اینباره گفت: “این پروژه به ما در کاهش تولید آلاینده‌های کربن و رسیدن به اهداف پایدار کمک خواهد کرد. به این ترتیب نمونه‌ای موفق از سیستم تولید انرژی برق از خورشید، بدون به خطر انداختن زیبایی‌شناسی ساختمان، ارائه می‌دهیم.”

این پروژه آینده‌ای سبزتر را برای کانادا و صنعت رو به رشد ساختمان کشور رقم زده و به باور Mitrex می‌توان در آینده نزدیک تمام سطوح را با سیستم‌های تولید انرژی مشابه پوشش داد.

منبع: Daily Hive