Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

شکایت 10 میلیون دلاری از کامیون‌داران معترض در اتاوا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی شهروند اهل اتاوا با ایجاد کارزاری قضایی قصد دارد از کامیون‌داران شرکت‌کننده در تظاهرات مرکز شهر 10 میلیون دلار خسارت بگیرد.

این کارزار توسط پائول چمپ، وکیل دادگستری، و به نیابت از زکسی لی آغاز شده و ادعای خسارت 4.8 میلیون دلاری برای “مزاحمت خصوصی” و 5 میلیون دلاری برای “خسارات تنبیهی” را مطرح کرده است.

شکایت مذکور علیه برگزارکنندگان تظاهرات آقایان کریس باربر، بنیامین دیچر، تامارا لیچ، پاتریک کینگ و بیش از 60 راننده کامیون دیگر صادر شده که بوق خودروهای خود را در تظاهرات به صدا درآورده‌اند.

براساس این دعوی تظاهرکنندگان بمنظور شنیده شدن صدایشان توسط سیاستمداران تصمیم گرفتند تا جای ممکن سر و صدا ایجاد کنند و رهبران سیاسی مجبور به پاسخگویی کنند. از اینرو شرکت‌کنندگان برای چندین ساعت متوالی بوق خودروهای خود را به صدا درآورده‌اند.

شاکی اظهار داشته‌ که روشن کردن بوق خودروها قانون آلودگی صوتی اتاوا را نقض کرده و عملی شرورانه بوده که موجب آزار شهروندان شده است.

براساس این شکایت‌ شدت صوت بوق کامیون‌ها و قطار می‌تواند تا 150 دسی‌بل هم برسد و از اینرو تنها باید برای چند ثانیه استفاده شوند. با اینحال رانندگان برای 12 تا 16 ساعت در روز آن را به صدا درآورده‌اند که موجب بروز صدمات جبران‌ناپذیر به شنوایی شهروندان شده است.

بگفته شاکیان این صدای ممتد بسیار شدید بوده و 6,000 ساکن اطراف محل برگزاری تظاهرات دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر عصبی، مغذی و شنوایی شده‌اند.

آقای لی، شاکی پرونده، یک خدمتکار 21 ساله است که در فاصله پنج بلوک با Parliament Hill زندگی می‌کند.

این شکایت پس از آن منتشر شده که روز جمعه پیتر اسلوی، رئیس پلیس اتاوا، اقدام رانندگان کامیون را نوعی اشغال شهر نامید. وبسایت GoFundMe نیز پس از مشورت با مقامات مسالمت‌آمیز نبودن این رویداد را پذیرفت و کارزار کمک مالی برای تظاهرکنندگان را، درحالی که بیش از 10 میلیون دلار کمک جمع‌آوری شده بود، پایان داد.

منبع: Global News