Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

صدور بیش از 80 برگه جریمه برای شرکت کنندگان در اعتراضات کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رانندگانی که در اعتراضات  “vehicle convoy” کلگری شرکت کرده بودند، روز دوشنبه به چندین عنوان مختلف برگه جریمه دریافت کردند.

پلیس کلگری از صادر شدن حداقل 30 جریمه نامه برای رانندگان حاضر در این اعتراضات و تقریباً 50 جریمه نامه دیگر از طریق پست برای صاحبان این وسایل نقلیه که به عنوان متخلف شناسایی شده اند خبر داد.

پلیس کلگری (CPS)با انتشار پستی در فیسبوک خوداعلام کرد: این جرایم شامل اقدام برای ایجاد عمدی ترافیک، توقف نکردن در برابر مامور پلیس، داشتن وسیله نقلیه ثبت نشده، بیمه نداشتن خودرو و نمایش پلاک مبهم و غیره است.

صبح روز دوشنبه، ویدئویی توسط کاربری با نام PI Staker در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است. در آن کاروانی متشکل از حداقل 12 وسیله نقلیه که پرچم های کانادا را تکان می دهند دیده می شود که در مسیر Deerfoot Trail در کلگری رانندگی می کنند. سرعت خودروها کاهش یافته یا به کلی متوقف شده‌اند و این امر باعث تاخیر در رفت و آمد صبحگاهی بسیاری از مردم کلگری شده است.

آنطور که در این ویدئو به نظر می رسد، پلیس در محل حضور داشته است.

 

” به دلیل افزایش حساسیت ها درباره این تظاهرات و سایر تظاهرات اخیر، و همچنین نگرانی‌های امنیتی ای که  هم برای مجریان قانون و هم برای افراد جامعه به وجود آمده است، صدور برگه جریمه در زمان وقوع تخلف «همیشه عاقلانه» نیست.”

در این پست آمده است: « مشابه امروز، جریمه نامه ها در ساعات یا روزهای بعد از وقوع تخلف و بر اساس شواهد به‌دست‌آمده در زمان رویداد صادر می‌شوند.»

تظاهرات روز دوشنبه پس از تظاهرات صلح آمیز دیگری در کلگری اتفاق افتاد که در روز شنبه انجام شده بود. CPS در جریان اعتراضات آخر هفته اعلام کرد: کاروان در مسیر برنامه ریزی شده خود در امتداد مسیر استونی باقی ماند و سازمان دهنده آن در طول این مدت، همواره با پلیس در تماس بوده است.

در نتیجه این اعتراضات، تردد در  مسیرهای مربوطه به صورت جزئی کاهش پیدا کرد، اما هیچ مسیری به طور کامل مسدود نشد.

CPS خاطرنشان می کند که آنها به حقوق کانادایی ها برای داشتن آزادی بیان و انجام تجمع های مسالمت آمیز احترام می گذارند. با این وجود، همه افراد جامعه اعم از افرادی که نیاز به عبور و مرور از جاده ها را دارند، ساکنان و افراد شاغل نیز حق دارند در محیطی امن زندگی و رفت و آمد داشته باشند.”

CPS افزود: “ما به اینکه مردم در حال حاضر در تلاش برای رسیدن به حق و حقوقشان هستند آگاهیم، اما قصد ما نیز حفظ ایمنی مردم کلگری در این شرایط کرونایی است و امیدوار هستیم که بتوانیم با هم کاری یکدیگر به این هدف دست یابیم.”

“همه مردم این حق را دارند که در جامعه ما احساس امنیت کنند.”

منبع: dailyhive.com