Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آلبرتا در انتظار ورود تست های رپید در هفته آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از پرده برداری دولت آلبرتا از تست های رپید خانگی کووید-19 در اواسط دسامبر، موجودی آنها به سرعت تمام شده و تهیه  مجدد آنها نیز با مشکل رو به رو شد. اما انتظار می رود این استان به زودی تست های بیشتری را دریافت کند.

بعد از ظهر روز پنجشنبه، وزیر بهداشت، جیسون کوپینگ در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: دولت استانی از این هفته دو میلیون کیت دیگر را به داروخانه های آلبرتا ارسال می کند. کوپینگ افزود: تمام داروخانه ها باید تا هفته آینده سهم تست های رپید خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کیت‌های خانگی کرونا تنها برای توزیع در داروخانه‌ها در دسترس خواهد بود و سایت‌های خدمات بهداشتی دیگر آلبرتا همچون گذشته محموله‌ ای دریافت نخواهند کرد.

کوپینگ گفت: 633 داروخانه دیگر در سراسر استان به برنامه تست رپید پیوسته و این کیت هارا سفارش داده اند. این بدان معناست که در حال حاضر در مجموع 1453 داروخانه در سرتاسر آلبرتا تست ها را توزیع خواهند کرد.

داروخانه های شرکت کننده با دریافت این تست ها به وب سایتthe Alberta Blue Cross  اضافه شده و با تغییر سطح عرضه کیت ها در داروخانه های استان، سایت به روز می شود.

“می‌خواهم از همه اهالی آلبرتا برای مدت زمانی که صرف توزیع این تست ها در داروخانه های سطح شهر می‌شود عذرخواهی کرده و از صبوریشان تشکر کنم، ما همچنان بر حل مشکلات مرتبط با زنجیره تأمین متمرکز هستیم.”

او با اشاره به تعداد کیت های موجود یادآوری کرد: آلبرتایی‌ها هر 14 روز یکبار می توانند یک کیت تست رایگان دریافت کنند. هر کیت شامل پنج تست رپید است. برای دریافت کیت خود، تنها لازم است کارت مراقبت های بهداشتی (healthcare card) خود را به داروخانه های مربوطه نشان دهید. همچنین می‌توانید با همراه داشتن کپی و یا عکس از کارت مراقبت بهداشتی فردی دیگر، برای او نیز کیت آزمایش دریافت کنید.

کوپینگ اضافه کرد : دولت آزمایش‌های رپید را در طول ماه فوریه به داروخانه‌ها ارسال می‌کند.

کوپینگ اشاره کرد در ماه آینده، برنامه توزیع تست های رپید خود را ارزیابی خواهند کرد تا مشخص شود استان در دراز مدت، به چند تست دیگر احتیاج دارد.

“زیرا بالاخره می‌توانیم با اطمینان بگوییم که از اوج شیوع سویه اومیکرون عبور کرده و در حال انتقال دوباره به زندگی بدون آن هستیم.”

روز پنجشنبه مقامات بهداشتی آلبرتا از تایید 1363 مورد جدید کووید-19 در استان خبر دادند که آمار مبتلایان فعال در این استان را به  25339 نفر می رساند.

1586 نفر بر اثر این ویروس در بیمارستان ها بستری هستند که 126 نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند. این آمار کاهشی 29 نفری نسبت به 1615 نفر  روز چهارشنبه پیدا کرده است.

هم اکنون از بیماران بستری در بیمارستان، 27.3 درصد سه دوز واکسن، 37.2 درصد دو دوز و 5.11 درصد یک دوز واکسن تزریق کرده اند. افراد واکسینه نشده نیز 39/30 درصد بستری‌ها را تشکیل می‌دهند.

تا 9 فوریه، در مجموع 8،401،303 دوز واکسن کووید-19 در آلبرتا تزریق شده است. از جمعیت بالای 12 سال و واجد شرایط استان، 89.9 درصد حداقل یک واکسن تزریق کرده اند، در حالی که 86.3 درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

طی 24 ساعت گذشته 22 مورد مرگ ناشی از این ویروس گزارش شده است که تعداد قربانیان کووید-19 آلبرتا را به 3.718 نفر رسانده است.

در طول این همه گیری، آلبرتا در مجموع 512.765 مورد ابتلا به کووید-19 را تایید کرده است و از آن زمان تاکنون 483.708 نفر بهبود یافته اند.

منبع: dailyhive.com