Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

هشدار متخصصان درباره کاهش حساسیت تست های رپید دربرابر اومیکرون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار می دهد که تست های آنتیژن رپید ممکن است بعضی از موارد مبتلا به اومیکرون را تشخیص نداده و پاسخشان را منفی اعلام کند.

سه شنبه، سازمان غذا و دارو اطلاعات جدیدی منتشر کرد که نشان می دهد تست های رپید کرونا قابلیت تشخیص سویه اومیکرون را دارند اما این احتمال وجود دارد که حساسیتشان نسبت به این سویه کاهش یافته باشد.

” سازمان غذا و دارو به تازگی اعلام کرده است که تست های آنتیژن رپید حساسیت کمتری برای شناسایی سویه اومیکرون دارند. این به این معناست که ممکن است موارد زیادی از ابتلا به کرونا را شناسایی نکرده باشیم. من خانواده های زیادی را می­شناسم که همه اعضای آن علائم دارند اما پاسخ تست اکثرشان منفی است.”

طبق گفته سازمان غذا و دارو، این تحقیقات در غالب همکاری با موسسات ملی بهداشت و برنامه تحقیقاتی آن ها، RADx، در زمینه کووید-19 شکل گرفته است تا عملکرد تست های آنتیژن را بر بیمارانی که به اومیکرون مبتلا هستند بررسی کند.  RADx اخیرا مطالعات مقدماتی را با استفاده ازنمونه هایی از بیمار که حاوی ویروس زنده بوده است انجام داده تا بتواند عملکرد برخی از تست های آنتیژن را ارزیابی کند. این روش بهترین راه برای ارزیابی عملکرد تست ها در در میان روش های کوتاه مدت است.

با وجود اینکه ممکن است حساسیت این تست ها دربرابر سویه اومیکرون کاهش یافته باشد، اما مردم همچنان به استفاده از آن ها طبق دستور العمل داده شده تشویق می شوند.

 

“باید به تست های رپید، به چشم “چنگک های جمع آوری برگ” نگاه کنیم. در دفعه اول استفاده، نمی توانند همه برگ ها را جمع آوری کنند. اما اگر ازآن ها به جای یک بار، دو بار استفاده کنید، می توانید برگ های بیشتری جمع آوری کنید. تست های رپید هم به همین صورت هستند. در شرایط فعلی راه حل این مشکل، استفاده نکردن از آن ها نیست؛ بلکه بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب، چندین بار تست دادن است.”

سازمان غذا و دارو در ادامه گفت : “اگر با داشتن علائم و یا ابتلا نزدیکان، مشکوک به ابتلا به کرونا بود اما پاسخ تست آنتیژنش منفی شد، آزماش دوم آنتیژنش معیار مهمی برای مبتلا بودن یا نبودن او به کرونا است. بنابر این باید دوباره تست بدهد.”

در روز دوشنبه، مرکز کنترل و پیشگیری بیماریِ ایالات متحده آمریکا (CDC) دستور عمل جدیدی صادر کرد که به افرادی که پاسخ تست کووید-19 آن ها مثبت شده است توصیه می کند در صورت نداشتن علائم مربوطه، فقط به مدت 5 روز ایزوله شوند.

 

منبع: dailyhive.com