Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

هرآنچه باید درباره مقررات جدید سفر بدانیم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت کانادا با اشاره به بهبود وضعیت کشور در مقایسه با سال 2020 از برداشته شدن برخی محدودیت‌های سفر خبر داد.

این تصمیم پس از کاهش سرعت شیوع سویه اومیکرون، افزایش تعداد شهروندان واکسینه شده و کاهش نرخ بستری بیماران گرفته شده است.

بگفته دوکلوس سیستم نظارت قوی، واکسیناسیون گسترده شهروندان و دسترسی مناسب به امکانات واکسیناسیون، کیت‌های تست فوری و مراکز درمانی مهمترین دلایل رسیدن به این موفقیت هستند.

طبق برنامه، محدودیت‌های مرزی و فرودگاهی از تاریخ 28 فوریه کاهش پیدا می‌کنند.

تغییر مقررات تست و واکسن

در گام نخست دولت فدرال انجام تست‌های تصادفی PCR را برای مسافران واکسینه اجرا می‌کند. به این ترتیب تنها کسانی که واکسینه نیستند باید تست اجباری را هنگام ورود و هشت روز پس از ورود انجام دهند و همه ملزم به انجامش نیستند.

بگفته دوکلوس آن دسته از مسافران واکسینه شده که تست تصادفی از آن‌ها گرفته می‌شود ملزم به ماندن در قرنطینه تا زمان اعلام نتیجه نهایی نیستند. با اینحال مسافران واکسینه نشده‌ باید به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند.

از دیگر تغییرات باید به برداشتن محدودیت‌ها برای کودکان زیر 12 سال که همراه افراد واکسینه شده سفر می‌کنند اشاره کرد. بنابراین کودکان خردسال می‌توانند بلافاصله به مدرسه، مراکز مراقبتی یا کمپ‌های روزانه بروند و از آن‌ها تست گرفته نمی‌شود.

مسافران می‌توانند نتایج کیت تست فوری یا PCR را پیش از ورود به کانادا ارائه دهند. نتیجه تست آنتی‌ژن باید به تایید کشور مبدا برسد و در آزمایشگاه‌ها یا مراکز بهداشتی از راه دور معتبر انجام گیرد.

تست‌های فوری نیز باید در کمتر از 24 ساعت پیش از رسیدن به کانادا گرفته شوند. این زمان برای تست PCR حداکثر 72 ساعت پیش از رسیدن به مقصد است.

بمنظور بررسی ابتلای مسافران به COVID-19 در گذشته نیز تنها نتایج تست مولکولی که بین 10 تا 180 روز پیش از ورود به کانادا گرفته شده پذیرفته می‌شود.

وضعیت سفرهای غیرضروری

وضعیت اضطراری بهداشت عمومی کانادا از سطح سه به دو کاهش یافته، به عبارت دیگر از شهروندان خواسته شده سفرهای غیرضروری به خارج از کشور نداشته باشند.

با اینحال تا تاریخ 28 فوریه ممنوعیت سفرهای بین‌المللی به تمام فرودگاه‌ها برداشته خواهد شد.

دوکلوس با اشاره به تداوم خطرات کرونا گفت: “هنوز خطر بیماری و سرگردانی در خارج از کشور از بین نرفته و ممکن است برای پیدا کردن امکانات پزشکی با مشکل مواجه شوید. بعلاوه مقررات مرزی ثابت نبوده و ممکن است تغییر کنند.”

بگفته دوکلوس چنانچه آمار بستری بیماران همچنان کاهش یابد و کانادایی‌ها دوز تقویتی را دریافت کنند شاهد حذف محدودیت‌های بیشتر درهفته‌های آتی خواهیم بود. بنابراین شاید قانون اجباری تست پیش از پرواز برای سفرهای کوتاه برداشته شود.

دوکلوس در انتها گفت: “همانطور که در دو سال گذشته شاهد بودیم COVID-19 قابل پیشبینی نیست. ما نمی‌توانیم یک برنامه زمانی مشخص ارائه دهیم و باید خود را برای موج‌های احتمالی در آینده و ظهور سویه‌های دیگر آماده کنیم. اطلاعیه امروز امیدوارکننده است اما باید به ارزیابی‌های مدام ادامه دهیم.”

هنوز جزئیات انجام تست در کشتی‌های کروز منتشر نشده اما طبق اعلام عمر القبرا، وزیر حمل‌ونقل، این سفرهای دریایی از بهار امسال امکان‌پذیر می‌شوند.

به باور رندی بواسنو، وزیر گردشگری، شهروندان برای بازگشت به زندگی نرمال بی‌تاب هستند اما نمی‌توان تمام محدودیت‌ها را در یک شب برداشت. بگفته او این پروسه تدریجی بوده و به شهروندان کمک می‌کند هم‌جهت با یکدیگر حرکت کنند.

منبع: Daily Hive