Thursday, April 25, 2024
11.2 C
Calgary

جزییات قتل یک مرد آفریقایی‌تبار توسط پلیس کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز شنبه گذشته پلیس کلگری لاتجور توئل را درحالی که درگیری یک بیماری روانی بود با شلیک گلوله کشت.

حال، دختر او با راه‌اندازی یک کارزار اینترنتی در GoFundMe تحت عنوان Justice for Latjor Tuel قصد دارد هزینه‌های انتقال پیکر وی به سودان جنوبی را جمع‌آوری کرده و همزمان خشم خود به این اقدام پلیس را نشان دهد. بگفته او توئل در گذشته یک کودک‌سرباز بوده و از بیماری PTSD یا اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد.

براساس گزارش پلیس کلگری (CPS) آن‌ها ساعت 15:40 شنبه 19 فوریه گزارشی مبنی بر حمله یک مرد با اسلحه در آدرس 45 Street و 17 Avenue SE دریافت کردند.

بنابر اظهارات شاهدان این مرد پس از حمله به یک رهگذر اقدام به تهدید دیگران کرد. روز سه‌شنبه CPS در جریان کنفرانس خبری تایید کرد که مهاجم یک چاقو و نیزه در دست داشت. پس از رسیدن نیروهای پلیس آنها تلاش کردند راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای کنترل مهاجم پیدا کنند اما رفتار توئل سرانجام ماموران را مجبور به استفاده از سلاح کرد.

بگفته نایلینگلات لاتجور هدف اولیه کارزار او جمع‌آوری 70,000 دلار کمک مالی است تا برای بازگرداندن پیکر توئل به سودان جنوبی، تامین هزینه‌های مراسم تدفین و دیگر مخارج قانونی صرف شود.

نایلینگلات در پستی اینستاگرامی گفت: “پدر من درگیر بیماری PTSD بود و پلیس باید به او کمک می‌کرد، اما هیچکدام از ماموران تلاشی برای کنترل اوضاع نکردند چون او یک سیاه‌پوست بود و ما بدون پیش‌فرض یک تهدید محسوب می‌شویم.”

هم‌اکنون تحقیقات درباره این حادثه توسط تیم واکنش سریع آلبرتا (ASIRT) در جریان است.

بگفته ASIRT در جریان این حادثه توئل به سمت نیروهای پلیس حمله کرده و پس از زخمی کردن سگ پلیس و درحالی که چاقو و نیزه در دست داشته با شلیک گلوله به زمین می‌افتد.

دختر توئل در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت:”نکته ناراحت‌کننده آن است که رسانه‌ها به زخمی شدن سگ پلیس بیش از مرگ پدرم پرداختند. ما به امید داشتن امنیت و آسایش به کانادا آمدیم و زندگی خود را از نو ساختیم، اما حال تنها مورد قضاوت و نژادپرستی قرار می‌گیریم. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ارزش جان یک مرد سیاه‌پوست کمتر از سگ است.”

بگفته CPS آن‌ها مدام با جامعه سودانی کلگری در کمیته ضد نژادپرستی پلیس و هیئت مشورتی آفریقا در ارتباط هستند و شهروندان می‌توانند از این طریق خواسته‌های خود را به گوش آن‎‌ها برسانند.

منبع: Daily Hive