Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

جشنواره شکوفه‌های گیلاس ونکوور 2022

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Vancouver Cherry Blosson Festival (VCBF) یکی از زیباترین فستیوال‌های سالانه کانادا بوده که هرسال با شکوفه‌های صورتی گیلاس به ونکوور باز می‌گردد.

شانزدهمین دوره این فستیوال از تاریخ 1 تا 23 اپریل با رویدادهای عمومی زنده در سرتاسر شهر برگزار خواهد شد.

لیندا پول، بنیان‌گذار VCBF و مدیر هنرهای خلاقانه، در اینباره گفت: ” بسیار خرسندیم که بار دیگر این فستیوال دیدنی در شهر برگزار شده و شهروندان می‌‍توانند برای بزرگداشت این منظره باشکوه و زودگذر دور هم جمع شوند. دو سال گذشته از جهات بسیار برای ما دشوار بود، اما حال می‌توانیم زیبایی‌‌های زندگی ازجمله شکوفه‌های گیلاس که رسیدن بهار را فریاد می‌زنند جشن بگیریم.”

او در ادامه افزود: “امسال بومیان Musquem، Squamish و Tsleil-Waututh نیز در برگزاری فستیوال به ما کمک می‌کنند و بسیار به این موضوع افتخار می‌کنیم. هایکو برنده جشنواره پارسال که با شرکت هزاران علاقه‌مند از سراسر جهان برگزیده شده نیز معرفی خواهد شد.”

برگزار‌کنندگان VCBF از همین حالا مسابقه محبوب 2022 Haiku Invitational را آغاز کرده‌اند. این رقابت سالانه تا تاریخ 1 جون ادامه دارد و از همه دعوت شده تا حداکثر دو هایکو را برای رقابت ارسال کنند. طی سال‌های گذشته نمایندگان بیش از 40 کشور دنیا در این رقابت حضور داشتند.

ماه آینده رویدادهای اصلی VCBF مانند The Big Picnic در David Lam Park و Sakura Days در باغ VanDusen Botanical Garden بترتیب در تاریخ 2 اپریل و 9 تا 10 اپریل برگزار می‌شوند.

در فستیوال The Big Picnic شرکت‌کنندگان یک روز کامل از رویدادهای رایگان و فرهنگی خانوادگی لذت می‌برند. شش هایکو برگزیده 2021 هم نمایش داده شده و کنسرت Cherry Jam برای تمام سنین برگزار خواهد شد.

رویداد VSO Tea & Trumpets در Orpheum نیز در تاریخ 24 مارچ برگزار شده و هایکو برنده 2021 در آن اعلام می‌شود. این شعر توسط کریستوفر گز، موسس و مدیر هنری فستیوال Bard on the Beach Shakespeare Festival، دکلمه خواهد شد.

Vancouver Cherry Blossom Festival 2022

تاریخ: 1 تا 23 اپریل 2022

زمان: ساعات مختلف

مکان: نقاط مختلف Metro Vancouver

منبع: Daily Hive