Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

آلبرتا مالیات سوخت را حذف کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا مالیات سوخت را بمنظور کاستن از فشار افزایش قیمت سوخت بر روی شهروندان برداشت.

بگفته کنی تهاجم روسیه به اوکراین و افزایش مالیات کربن دولت لیبرال به میزان 3 سنت در هر لیتر (که از 1 اپریل اعمال می‌شود) از دلایل حذف مالیات سوخت هستند.

کنی در اینباره گفت: “این هزینه‌ها موجب رشد قیمت مواد غذایی می‌شوند. رشد قیمت نفت با آغاز زندگی نرمال پس از پاندمی همزمان شده و مردم نگران هستند. با رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای 90 دلار مالیات سوخت کاملا حذف می‌شود و چنانچه قیمت هر بشکه نفت خام WTI به کمتر از 80 دلار برسد مالیات 13 درصدی سوخت دوباره لحاظ خواهد شد.”

براساس وبسایت Oilprice عصر دوشنبه قیمت هر بشکه نفت خام WTI نزدیک به 120 دلار بود.

حذف مالیات سوخت از 1 اپریل اجرایی شده و موجب کاهش قیمت 13 سنت در هر لیتر می‌شود. بگفته کنی این تغییر قیمت برای سوخت بنزین و دیزل اعمال خواهد شد.

کنی در بخش دیگر صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که تا زمان خالی شدن مخازن و سفارش محموله‌های جدید، قیمت جدید در جایگاه‌ها اعمال نمی‌شود. به این ترتیب چند روز زمان خواهد برد.

دولت استانی قصد دارد در صورت نیاز 25 درصد مالیات سابق سوخت را بصورت مرحله‌ای و با درنظر گرفتن میانگین قیمت نفت West Texas Intermediate (WTI) اعمال کند. با اینحال حداقل تا تاریخ 1 جولای هیچگونه مالیاتی بر روی سوخت اعمال نمی‌شود.

براساس آخرین نظرسنجی Kent Group قیمت بنزین در تمام شهرهای بزرگ آلبرتا بالاتر از 1.50 دلار در هر لیتر است.

قیمت بنزین معمولی در جایگاه‌های سوخت ادمونتون، کلگری و Lethbridge بترتیب 1.552 دلار، 1,572 دلار و 1.563 دلار به ازای هر لیتر است.

میانگین ملی قیمت هر لیتر بنزین نیز در تاریخ 7 مارچ 2022 رقم 1.841 دلار در هر لیتر بود.

کنی در بخش دیگر صحبت‌هایش از تخفیف جدید 150 دلاری بر روی قبوض برق زمستان خبر داد. به این ترتیب بیش از یک میلیون خانه، مزرعه و بیزینس در سه ماه آینده ماهانه 50 دلار تخفیف دریافت می‌کنند.

منبع: Daily Hive