Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

درخواست کمک مالی توسط باغ وحش اوکراینی که هدف حمله روسیه قرار گرفته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، این بار گزارش ها از حمله به یک باغ وحش اوکراینی خبر می‌دهند.

گزارش ها از این حکایت دارند که حیوانات باغ وحشی در میکولایو (Mykolaiv) اوکراین، به دلیل اعلام حکومت نظامی، گلوله باران روسیه و تخلیه شهر، غذای کافی برای استفاده در اختیار ندارند.

مردم از سراسر جهان، نا امیدانه در تلاش هستند تا با خرید بلیط های این باغ وحش از وبسایت آن، هزینه غذای مورد نیاز این حیوانات را تهیه کنند.

پست‌هایی که از اکانت فیس ‌بوک این باغ‌وحش منتشر شده است، گلوله های شلیک شده بسیاری را نشان می دهند که بر روی زمین این باغ وحش افتاده اند.

بر اساس پستی در فیس بوک که از زبان اوکراینی ترجمه شده است ، باغ وحش در “حالت زمان جنگ” خود کار می کند.

“ما هر روز؛ با وجود صدای دلهره آور آژیرهایی که از حمله هوایی خبر می دهند، به سر کار رفته، به حیوانات غذا داده و آنها را تمیز می کنیم.”

” تا کنون، هفت نفر از کارکنان ما برای مبارزه با مهاجمان به جنگ رفته اند. اگر تمایل دارید به باغ وحش از نظر مالی کمک کنید، ما جزئیات به روز شده شرکت را برای ارائه کمک به دلار و یورو منتشر کردیم. از حمایت هایتان و از اینکه به یاد ما بودید متشکریم!”

در شرایط کنونی، درهای باغ وحش به روی بازدیدکنندگان بسته است، اما وب سایت آن همچنان فعال بوده و می تواند فعالیت های مالی و امور مربوط به پرداخت ها را پردازش کند.

این وبسایت به زبان اوکراینی است، بنابراین اگر برای کمک، علاقه مند به خرید بلیط هستید، ممکن است استفاده از گوگل ترنسلیت در مرورگر Chrome، برای راهنماییتان به صفحه فروش بلیط مفید باشد.

با وجود آنکه اوکراینی ها تحت حمله مکرر مهاجمان قرار می گیرند، به نظر می رسد کارمندان این باغ وحش حس شوخ طبعی خود را در مورد آنچه که هر روز برایشان اتفاق می افتد حفظ کرده اند.

آنها در یکی از پست های فیسبوک خود که تصویری از یکی دیگر از حملات هوایی به باغ وحش را نشان میداد، نوشتند:  شکی نیست که ما در مجموعه خود، یک موزه نیز داریم. این موزه امروز تبدیل به نمایشگاهی جدید شده است، نمایشی از اعمال غیرانسانی “برادرانمان”!

بنا بر گزارش ها، میکولایف، یکی از شهرهای جنوبی اوکراین است که برای روزها تحت حمله ارتش روس قرار گرفته است. این شهر به دریای سیاه و شهر اودسا، خواهرخوانده ونکوور نیز، نزدیک است.

کانادایی ها تاکنون تلاش های زیادی برای پیدا کردن مسیری مناسب برای کمک به اوکراینی ها کرده اند. آن‌ها حتی از طریق ghost booking Airbnbs نیز اقدام کرده اند تا بتوانند مستقیماً به خانواده‌های اوکراینی ساکن در شهرهایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، کمک مالی کنند.

منبع: dailyhive.com