Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

دومین پرواز چارتر کانادا با ۳۰۶ پناهجوی اوکراینی به مونترال رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش امور جهانی کانادا، دومین پرواز از سه پرواز چارتر فدرال که به منظور رساندن مردم جنگ‌زده اوکراین به کشور کانادا به عنوان یک پناهگاه امن موقت سازماندهی شده بود از لهستان وارد مونترال شد.

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا طی بیانیه منتشر شده در وب‌سایت خود اعلام کرد: «اوکراینی‌ها با مجوز سفرهای اضطراری (CUAET) کانادا-اوکراین وارد کانادا شده‌اند. این مجوز به اوکراینی‌ها و اعضای خانواده‌شان اجازه می‌دهد تا هنگامی که اوکراین به وضعیت امن دست پیدا کند به صورت رایگان و طولانی مدت در کانادا کار کنند، به تحصیل بپردازند و در این کشور اقامت داشته باشند.»

این برنامه جدید مهاجرتی ویزای سه ساله با اجازه درخواست مجوز برای کار آزاد را به اوکراینی‌ها می‌دهد. زمان رسیدگی به پرونده‌های استاندارد ۱۴ روز است.

طبق روزنامه Canadian Press پرواز دوم قبل از ساعت ۱۱ صبح در مونترال نشست. پرواز اول روز دوشنبه وارد شهر وینیپگ شد و پرواز سوم نیز قرار است در تاریخ ۲ جون در هالیفاکس به زمین بنشیند.

به گفته وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، با پرواز سوم در کل ۹۰۰ اوکراینی تحت ویزای سفر اضطراری وارد کانادا خواهند شد.

فریزر در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: «پرواز دوم نشان می‌دهد که چگونه کانادایی‌ها و جوامع سراسر کشور آماده هستند از اوکراینی‌هایی که از جنگ جاری در کشور خود فرار کرده‌اند را بپذیرند و از آن‌ها استقبال کنند. ما کار خود را در مورد کمک به این افراد و یافتن پناهگاه امن در کانادا ادامه خواهیم داد و از موفقیت آن‌ها پس از ورود به کشور اطمینان حاصل خواهیم کرد.»

روز یکشنبه فریزر و وزیر امور خارجه ملانی جولی هر دو در فرودگاه بین‌المللی مونترال-پییر الیوت ترودو حضور داشتند و از اوکراینی‌ها و خانواده‌های آن‌ها استقبال کردند.

جولی معتقد است استقبال از خانواده‌های جنگ‌زده در مونترال یادآور تأثیر جنگ پوتین بر انسان‌ها و وعده همیشگی کانادا در ارائه پناهگاه امن موقت برای افراد نیازمند است.

به گفته امور جهانی کانادا افرادی که با سه پرواز چارتر وارد کانادا می‌شوند و هنوز به شرایط مناسب زندگی دسترسی پیدا نکرده‌اند، به مدت ۱۴ شب در هتل اقامت می‌کنند.

داده‌های دولت فدرال نشان می‌دهد تا ۲۵ می بیش از ۲۵۹٬۰۰۰ درخواست اقامت موقت به کانادا ارسال شده و ۱۲۰٬۶۶۸ مورد از این درخواست‌ها مورد تأیید قرار گرفته است.

منبع: globalnews