Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

افزایش سرقت بنزین و راهکارهای مقابله با آن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افزایش قابل‌توجه قیمت بنزین باعث شده تا توجه دزدها به سمت باک خودروها جلب شود.

برای این منظور سارقین باک خودرو را سوراخ کرده و بنزین را با شلنگ خالی می‌کنند.

جو کوتو، سخنگوی انجمن پلیس آنتاریو، با اشاره به رشد سرقت بنزین از باک خودروها گفت: “در هفته‌های اخیر بودجه شهروندان به شدت کاهش یافته و متاسفانه برخی برای جبران فشارهای اقتصادی به سرقت بنزین روی آورده‌اند.”

بگفته رانندگان زیان مالی ناشی از سرقت بنزین چندان زیاد نیست اما سارقین برای این کار مخزن سوخت را سوراخ می‌کنند که تعمیر آن بسیار گران تمام خواهد شد.

پلیس به شهروندان توصیه کرده که با نصب قفل باک یک لایه محافظ اضافی برای مخزن سوخت تدارک ببینند. توصیه دیگر آن‌ها پارک خودرو در گاراژ یا پارکینگ مناسب است، به گونه‌ای که درب باک به سمت جاده یا محلی شلوغ باشد.

در مقابل باید از پارک طولانی‌مدت خودرو در پارکینگ‌های عمومی، همچون پارکینگ فرودگاه‌‎ها، جلوگیری کرد. بنابراین بهتر است برای رفتن به فرودگاه از تاکسی آنلاین استفاده کرده یا از کسی بخواهید شما را برساند.

چنانچه مجبور به پارک خودرو در پارکینگ عمومی شده‌اید تا جای ممکن نزدیک خروجی یا راهرو توقف کنید. همچنین آلارم خودرو را روشن بگذارید.

ماموران پلیس از شهروندان خواسته‌اند افراد مشکوک را زیر نظر داشته و چنانچه فردی با گالن سوخت، قیف و شلنگ در خیابان مشاهده کردند حتما آن‌ها را در جریان بگذارند.

کانال Roadshow در یوتیوب با انتشار یک ویدئو راهنمایی‌های لازم بمنظور مقابله با سارقین بنزین را ارائه کرده که تماشای آن را به شما توصیه می‌کنیم.

اگر گمان می‌کنید از باک خودروی شما سرقت شده به هیچ عنوان اتومبیل را روشن نکنید تا از وارد آمدن آسیب‌های بیشتر به موتور جلوگیری شود.

برخی نشانه‌های سرقت بنزین از باک خودرو عبارتند از:

  • به مشام رسیدن بوی بنزین یا گازوئیل در اطراف خودرو
  • مشاهده بنزین در زیر اتومبیل
  • کاهش چشمگیر نشانگر بنزین
  • روشن نشدن خودرو

منبع: Global News