Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

تغییرات آب و هوایی پیش رو در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بالاخره فصل  بهار به آلبرتا بازگشته است اما پیش‌بینی ها، از تغییرات بسیار شدید در آب و هوای این استان خبر می دهند.

طبق گفته‌های تیم The Weather Network ، تنها چند هفته اول ماه مارس، پیش‌نمایش کاملی از آن چیزی است که آلبرتایی‌ها باید از بهار پیش روی خود انتظار داشته باشند. به نظر می رسد الگوهای دمایی متناقض اخیر، که شامل تغییرات دما از هوای بسیار گرم به هوای سرد زمستانی و برعکس است، همچنان پابرجا هستند.

انتظار می رود که تا اواسط فصل بهار، این الگوی متغییر دمایی همچنان ادامه یافته و فراز و نشیب‌های دمایی در بخش‌های جنوبی استان، از جمله کلگری، یکدیگر را خنثی ‌کنند. با این حال، برای مناطق شمال ادمونتون، انتظار داریم دما به سمت خنکی میل کند.

در بهار امسال، تنها آلبرتا نیست که این الگوی آب و هوایی تعجب بر انگیز را دارد. TWN اعلام کرده است در بیشتر مناطق کانادا دمایی تقریبا نرمال و یا نسبتا سرد وجود خواهد داشت و سردترین هوا نیز در غرب و شمال غربی کانادا و همچنین در سراسر بخش‌های شمال شرقی این کشور پیش‌بینی می‌شود.

انتظار می‌رود بارش‌ها در سراسر استان تقریباً نرمال باشد، اما بخش‌هایی از جنوب آلبرتا احتمالاً بارش‌های کمتری داشته باشند. در حال حاضر با نزدیک شدن به فصل رشد و نمو طبیعت، سطح رطوبت خاک بسیار کمتر از حد نرمال است.

بنابراین، حالا که در جریان شرایط آب و هوایی متغییر استان قرار گرفته اید ، دستکش هایتان را به همراه داشته باشید و قبل از برداشتن لاستیک‌های زمستانی خود روی خود، اخبار آب و هوایی بروز منطقه خود را بررسی کنید.

منبع: Dailyhive