Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

اجرای مقررات جدید سفر به کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فاز جدید بازگشایی‌ها و کاهش محدودیت‌های سفر که در تاریخ 17 مارچ اعلام شد از تاریخ 1 اپریل اجرایی می‌شود. بر این اساس تمام مسافران واکسینه می‌توانند بدون نیاز به ارائه تست پیش از ورود از طریق هوا، زمین و دریا وارد کانادا شوند.

با این حال تمام مسافران ورودی که پیش از جمعه به کانادا می‌آیند، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون آن‌ها، باید تست معتبر پیش از ورود ارائه دهند.

براساس قوانین کانادا تمام کسانی که حداقل دو دوز واکسن COVID-19 تزریق کرده باشند واکسینه هستند. این دو دوز می‌تواند از واکسن‌های گوناگون باشند (یا یک دوز واکسن J&J). شما باید مدارک واکسیناسیون خود را 72 ساعت پیش از ورود به کانادا در اپلیکیشن موبایل یا وبسایت ArriveCAN بارگذاری کنید.

همچنین باید حداقل 14 روز از تاریخ تزریق دوز دوم واکسن شما گذاشته باشد. بعنوان مثال اگر در تاریخ 15 اپریل به کانادا پرواز می‌کنید باید دوز دوم خود را پیش از تاریخ 31 مارچ تزریق کرده باشید.

علاوه بر این مسافران ورودی به کانادا نباید علائم ابتلا به COVID-19 داشته باشند. برای این منظور همچنان تست مولکولی COVID-19 بصورت تصادفی از مسافران گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که این کاهش محدودیت‌ها تنها برای آن دسته از مسافران که واکسینه هستند اعمال شده و افراد واکسینه نشده همچنان باید طبق محدودیت‌‌های کرونایی فعلی تست پیش از سفر خود را ارائه دهند.

براساس اعلام آژانس بهداشت عمومی کانادا سه نوع نتیجه تست در هنگام ورود پذیرفته می‌شود:

  1. نتیجه منفی و معتبر تست آنتی‌ژن که حداکثر یک روز پیش از پرواز یا رسیدن به مرز زمینی یا بندری کانادا، توسط آزمایشگاهی معتبر در خارج از کانادا، گرفته شده است.
  2. نتیجه منفی تست مولکولی که حداکقر 72 ساعت پیش از پرواز یا رسیدن به مرز زمینی یا بندری کانادا، توسط آزمایشگاهی معتبر در خارج از کانادا، گرفته شده است.
  3. نتیجه مثبت تست مولکولی که حداقل 10 روز و حداکثر 180 روز پیش از پرواز یا رسیدن به مرز زمینی یا بندری کانادا گرفته شده است. توجه داشته باشید که نتیجه مثبت تست آنتی‌ژن پذیرفتنی نیست.

شما باید نتایج تست خود را 72 ساعت پیش از رسیدن به کانادا در اپلیکیشن موبایل یا وبسایت ArriveCAN بارگذاری کنید.

تمام مسافران بالای پنج سال که از دریافت واکسن معاف نشده و واکسن نزده‌اند باید مدارک تست COVID-19 را پیش از رسیدن به کانادا ارائه دهند.

شما می‌توانید جزئیات بیشتر درباره شرایط معافیت از دریافت واکسن را در اینجا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive