Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

آنتاریو: افزایش مالیات برای خریداران خارجی املاک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی سال‌های گذشته خرید خانه در آنتاریو برای بسیاری از شهروندان به رویا بدل شده و رکوردهای قیمتی جدید یکی پس از دیکری در GTA به ثبت رسیده‌اند.

براساس گزارش اخیر Building Industry and Land Development Association (BILD) میانگین قیمت یک منزل single-family جدید در GTA با رشد 35.3 درصدی در 12 ماه گذشته به 1,858,713 دلار رسیده است. میانگین قیمت condo جدید نیز با رشد 13 درصدی رقم 1,177,739 دلار را نشان می‌دهد.

همزمان طبق گزارش Scotiabank آنتاریو یکی از پایین‌ترین آمار عرضه مسکن به ازای جمعیت در کشور را داراست.

پیتر بتلنفالوی، وزیر دارایی استان، در اینباره گفت: “خانواده‌های جوان، سالمندان و کارگران برای پیدا کردن خانه با مشکلات زیادی مواجه هستند. عرضه ناکافی مسکن و رشد قیمت‌ها خانه‌دار شدن را برای بسیاری از خانواده‌های استان بسیار دشوار کرده است.”

در واکنش به این شرایط دولت استانی گام‌هایی را بمنظور کمک به شهروندان و کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن برداشته است. جدیدترین اقدام دولت افزایش speculation tax از 15 به 20 درصد بوده تا تعادل را به بازار بازگرداند.

تا پیش از این نرخ مالیات برای خریداران خارجی، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران 15 درصد بود اما ازین پس نرخ آن به 20 درصد افزایش می‌یابد.

نرخ جدید برای خریداران خارجی املاک در تمام نواحی استان اعمال شده و بگفته دولت استانی قوانین جدید امکان فرار مالیاتی را بسیار کاهش می‌دهند.

با اینحال مهاجران جدید استان از مالیات مذکور معاف بوده و شهروندان جدید هم می‌توانند از تخفیف‌ها و معافیت‌ها بهره‌مند شوند. همچنین شهروندان خارجی که در استان به کار و تحصیل مشغول هستند امکان ثبت‌نام برای بهره‌مند شدن از تخفیف‌ها را دارند.

در حال حاضر مالیات Vacant Home Tax با هدف افزایش عرضه مسکن در تورنتو اعمال شده و بزودی شاهد اخذ آن در اتاوا و دیگر شهرها هم هستیم.

دولت استانی با هدف کمک به خریداران مسکن جریمه‌ سازندگان مسکن را افزایش داده و احکام تعلیق پروانه‌های ساخت‌وساز را تمدید می‌کند. بعلاوه پیمانکاران در صورت لغو پروژه و متضرر شدن خریداران جریمه خواهند شد.

بگفته نخست‌وزیر داگ فورد ساخت خانه‌های جدید راهکاری مهم برای پایین نگاه داشتن قیمت مسکن در شرایط افزایش جمعیت و رشد اقتصادی آنتاریو است.

او در اینباره گفت: “آنتاریو بهترین مقصد برای راه‌اندازی بیزینس و تشکیل خانواده است، اما این مهم تنها زمانی محقق می‌شود که خانواده‌ها بتوانند خانه مدنظر خود را پیدا کنند.”

منبع: Daily Hive