Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

تمدید طرح آزمایشی public plaza drinking در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

City of Vancouver با اکثریت آرا به تمدید برنامه آزمایشی public plaza drinking برای مدت دو سال دیگر رای دادند.

سال گذشته از تاریخ 31 می تا 11 اکتبر شهروندان ونکوور اجازه داشتند در برخی فضاهای عمومی شهر مشروبات الکلی بنوشند. نتایج یک نظرسنجی عمومی در سال 2021 نشان داده که شهروندان از این طرح کاملا استقبال کرده و 92 درصد از آن حمایت می‌کنند.

طرح پیشنهادی تمدید برنامه در تاریخ 30 مارچ در شورای شهر به رای گذاشته شد. موفقیت این طرح آزمایشی در سال‌های 2020 و 2021 باعث شد تا نمایندگان با هدف ایجاد نشاط در جامعه و حمایت از بیزینس‌های محلی با تمدید آن موافقت کنند.

تمام اعضای حاضر در جلسه روز چهارشنبه به تمدید طرح رای مثبت دادند.

ریچل مگنوسون، مدیر فعالیت‌های خیابانی شهرداری ونکوور، با ارائه داده‌های آماری و تاکید بر موفقیت‌آمیز بودن طرح به توانایی شهرداری برای بهبود آن اشاره کرد.

سال گذشته در فضاهای عمومی زیر امکان نوشیدن مشروبات الکلی وجود داشت:

  • Combine Street and 17th Ave
  • 800 Robson Street
  • Fraser Street and 27th Ave
  • Granville Street and 13th Ave
  • Granville Street and 14th Ave
  • Maple Street and 4th Ave

هنوز مشخص نیست امسال چه نقاطی برای مصرف مشروبات الکلی در نظر گرفته شده و طی هفته‌های آتی جزئیات بیشتر درباره برنامه منتشر خواهد شد.

منتقدان طرح ابتدا نگران بودند که اجرای آن به رونق رستوران‌ها آسیب بزند، اما بررسی‌ها نشان داده که اینگونه نیست.

سال گذشته در جریان طرح آزمایشی هیچ گزارشی مبنی بر بروز مشکلات پزشکی یا امنیتی گزارش نشد، با اینحال ژان سوانسون، از اعضای شورا، اصلاحیه‌ای برای آن ارائه کرده است.

طبق این اصلاحیه شورای شهر باید با همکاری VANDU و Eastside Illicit Drinkers Group for Education یک فضای نوشیدنی عمومی در Downtown Eastside، با هدف کاستن از آسیب‌های ناشی از مصرف الکل، ایجاد کند.

لازم به یادآوریست که سیاست شهرداری ونکوور در مورد نوشیدن مشروبات الکلی در فضاهای عمومی مشخص با برنامه‌ای جداگانه که به شهروندان اجازه نوشیدن در پارک‌های عمومی را می‌دهد، تفاوت دارد.

منبع: Daily Hive