Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

تخفیف ۱۵۰ دلاری بر روی قبض برق آلبرتایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی ماه‌های آتی دولت آلبرتا یک تخفیف مالیاتی جدید ارائه خواهد داد.

هفته گذشته نخست‌وزیر آلبرتا، جیسون کنی در کنفرانسی مطبوعاتی درباره برنامه fuel tax break استان توضیخ داد.

در بخشی از این کنفرانس جیسون کنی اظهار داشت شهروندان واجد شرایط علاوه بر کاهش مالیات در جایگاه‌های سوخت از دیگر اقدامات حمایتی و تخفیف‌ها، ازجمله تخفیف بر روی قبض برق، برخوردار خواهند شد. جزئیات بیشتر درباره این طرح طی ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

به این ترتیب دولت آلبرتا یک تخفیف 150 دلاری بر روی قبوض برق میلیون‌ها خانه، مزرعه و بیزینس استان، که به دلیل رشد نرخ تورم در ماه‌های گذشته متضرر شده‌اند، اعمال می‌کند.

علاوه بر این یک تخفیف دیگر برای قبوض گاز طبیعی نیز در بودجه 2022 پیشبینی شده که طبق آن شهروندان واجدشرایط از ماه اکتبر و در صورت افزایش نرخ گاز طبیعی به بالای 6.50 دلار در هر گیگاژول، از آن برخوردار می‌شوند.

اطلاعات بیشتر درباره هر دو برنامه طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

طبق پیشبینی‌ها درآمد سالانه دولت بواسطه اعمال تخفیف‌ مالیاتی سوخت در سه ماه نخست اجرای طرح ماهانه بین 100 تا 115 میلیون دلار کاهش می‌یابد.

براساس این گزارش کاهش متناظر GST موجب صرفه‌جویی 6.80 دلاری مالکین خودروهای کوچک (50 لیتری)، 7.21 دلاری مالکین خودروهای SUV کوچک (53 لیتری)، 12.65 دلاری مالکین خودروهای SUV متوسط (93 لیتری)، 18.50 دلاری مالکین پیکاپ‌های بزرگ (136 لیتری) و 185.50 تریلرهای کوچک (1,364 لیتری) می‌شود.

کنی در اینباره گفت: “ما قول دادیم که با اقدامات متناسب از فشار اقتصادی بر روی خانواده‌ها و بیزینس‌ها بکاهیم. افزایش قیمت سوخت تنها رانندگان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، بلکه قیمت کلیه خدمات و محصولات وابسطه به حمل‌ونقل را بالا خواهد برد. با این برنامه‌ها تمامی شهروندان از تخفیف‌ و کمک‌های لازم برخوردار می‌‎شوند.”

منبع: Daily Hive