Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

شکسته شدن رکورد مهاجرت به بریتیش‌کلمبیا در سال 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس آمار Statistics Canada تعداد مهاجران وارد شده به بریتیش‌کلمبیا در سال 2021 به 100,797 نفر رسیده که رکوردی جدید محسوب می‌شود. به این ترتیب رکورد مهاجرت به استان در 60 سال گذشته شکسته شد.

این میزان از مهاجرت به اندازه جمعیت شهر Delta است!

تعداد مهاجران وارد شده به بریتیش‌کلمبیا از دیگر استان‌ها و قلمروهای کانادا 33,656 نفر بوده که بیشترین میزان از سال 1994 و بالاترین رقم در کل کشور است.

مهاجران بین‌المللی استان نیز در سال گذشته 67,141 نفر بودند که دومین رکورد تاریخی استان مسحوب می‌شود. در سال 2021 بریتیش‌کلمبیا پس از آنتاریو دومین استان از نظر ورود مهاجران خارجی بود.

باید توجه داشت که این اعداد با احتساب مهاجران خارج شده از استان بدست آمده‌اند؛ به عبارت دیگر تعداد مهاجران خارج شده از مهاجران بین‌المللی و کانادایی وارد شده به استان کاسته شده است.

نخست‌وزیر جان هورگان در اینباره گفت: “مهاجران به شکلی بی‌سابقه به استان می‌آیند زیرا می‌دانند آینده‌ای مطمئن و ایمن در انتظار خانواده‌های آنهاست. ما به تمام مهاجران با آغوش باز خوشامد می‌گوییم و مصممیم خدمات و مسکن را به بهترین شکل برای حمایت از آن‌ها ارائه دهیم.”

بگفته مقامات استانی میزان بالای مهاجرت به استان برای جبران کمبود شدید نیروی کار حرفه‌ای بسیار مفید است. کمبود نیروی کار موجب رشد دستمزدها و در نتیجه افزایش قیمت کالاها و خدمات و به عبارت ساده‌تر تورم می‌شود.

برای مثال کمبود نیروی کار هزینه‌های ساخت و ساز را افزایش داده و اجرای پروژه‌های زیرساختی دولت را هزینه‌برتر می‌کند.

بخش بهداشت و سلامت نیز از زمان شیوع همه‌گیری بخاطر فرسودگی شغلی ناشی از کار طاقت‌فرسا و مداوم دچار کمبود شدید نیرو شده است.

دولت استانی پیشبینی کرده طی ده سال آینده حدود یک میلیون فرصت شغلی در بریتیش‌کلمبیا ایجاد شود و 80 درصد از آن به نیروی کار تحصیل‌کرده یا آموزش‌دیده نیاز خواهد داشت. ماه گذشته دولت بریتیش‌کلمبیا از تغییر در برنامه Provincial Nominee Program خبر داد. این تغییر با این هدف صورت گرفته که ورود مهاجران آموزش‌دیده در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت از کودکان به استان منتقل آسان شود.

آمارها نشان می‌دهند که مشاغل از دست رفته از زمان پاندمی در سال 2020 در حال بازیابی شدن هستند. براساس آمار دولت استانی هم‎‌اکنون تعداد نیروی شاغل در مقایسه با دوران پیش از پاندمی 84,000 مورد بیشتر است که حاکی از بهبود 103.2 درصدی اشتغال دارد (بالاترین رقم در بین استان‌های کشور).

با اینحال هرچند ورود مهاجران برای بازار کار مفید است اما بدون شک فشار بیشتری بر بخش املاک و هزینه مسکن، مخصوصا در مترو ونکوور، وارد می‌کند.

علت ورود این موج مهاجران اجرای برنامه سه‌ساله دولت فدرال برای ورود 1.2 میلیون مهاجر در سال‌های 2021 تا 2023 است. بعلاوه تعداد زیادی از درخواست‌های مهاجرت که بررسی آن‌ها در دوران پاندمی متوقف شده بود در حال نهایی شدن هستند.

داده‌های Statistics Canada در سطح ملی نشان داده که در سال 2021 تعداد 405,750 مهاجر به کانادا آمده‌اند. ورود تعداد 138,182 مهاجر تنها در سه‌ماهه چهارم سال باعث شد تا رکوردی جدید در این بازه زمانی، از زمان دوران پس از جنگ جهانی از سال 1946 به بعد، ثبت شود.

نزدیک به نیمی از این مهاجران (49 درصد) به آنتاریو رفته‌اند. بر این اساس در سال 2021 تعداد 198.530 مهاجر جدید وارد این استان شده‌ که رقمی چشمگیر است.

پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که در سال 2022 تعداد 411,000 مهاجر بین‌المللی وارد کانادا شود و انتظار می‌رود 55,000 نفر از آن‌ها به مترو ونکوور بیایند. بیشتر این مهاجران جوان، تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده هستند و 70 درصد آن‌ها در طبقه اقتصادی جامعه قرار می‌گیرند.

منبع: Daily Hive