Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

نصب اولین کابل فیبر نوری بین کانادا و آسیا توسط گوگل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گوگل قصد دارد اولین کابل فیبر نوری زیرآبی بین کانادا و آسیا را نصب کند. این کابل Topaz نام دارد.

بگفته گوگل این کابل در سال 2023 قابل بهره‌برداری خواهد بود و تاخیر ارسال اطلاعات در سرویس‌های گوگل ازجمله موتور جست‌وجو، Gmail، Youtube، Google Cloud و غیره را کاهش می‌دهد.

این پروژه همچنین ظرفیت فعالیت اپراتورهای گوناگون در ژاپن و کانادا را افزایش خواهد داد.

پس از پایان پروژه دیگر اپراتورهای شبکه نیز می‌توانند از آن استفاده کرده یا آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند.

در اطلاعیه منتشر Google Canada آمده: “Topaz همچون دیگر کابل‌های ما بصورت مشترک با شرکایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب شبکه بین قاره‌ای برای اپراتورها، گوگل و کاربران سراسر جهان تقویت می‌شود.”

هرچند Topaz اولین کابل فیبر نوری زیرآبی میان کانادا و آسیاست اما پیش از این نیزVancouver Island با کابل ارتباطی به دیگر نقاط دنیا متصل شده است.

در دهه 1960 با نصب Commonwealth Pacific Cable System (COMPAC) یک کابل مسی زیرآبی ونکوور را به Honolulu (ایالات‌متحده)، سیدنی (استرالیا) و آکلند (نیوزلند) متصل کرد و امکان برقراری ارتباطات تلفنی باکیفیت میان آن‌ها میسر شد. امروزه COMPAC دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما بعنوان یک موفقیت تاریخی از آن یاد می‌شود.

شرکت گوگل برای اجرای این پروژه با قبایل بومی نیز مشورت کرده است.

گوگل در اینباره گفت: “رعایت حقوق قبایل بومی و محلی برای ما بسیار مهم است. کابل Topaz از قلمرو بومیان Hupacasath، Maanulth و Tseshaht عبور می‌کند، از اینرو ما در تمام مراحل پروژه با آن‌ها مشورت کرده‌ و همکاری‌های لازم را انجام داده‌ایم.”

کن واتز، رئیس منتخب و مشاور قبایل بومی، نیز با ابراز خرسندی اظهار داشت که مشارکت آن‌ها با گوگل تاکنون محترمانه بوده و از این بابت خوشحال هستند.

شما می‌توانید با مشاهده این ویدئو جزئیاتی بیشتر درباره پروژه کسب کنید:

منبع: Daily Hive