Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

مردم در عوض صدها هزار‌دلار، در صف‌های تمدید پاسپورت برای دیگران جا میگیرند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صف‌های تمدید گذرنامه در سراسر کشور رو به افزایش است و کانادایی‌های ناامید درباره تجربیات خود صحبت می‌کنند که ساعت‌ها و گاهی روزها در صف انتظار باقی می‌مانند تا نوبتشان شود.

اما مشکلات جدید، راه حل‌های جدیدی را نیز به همراه خواهد داشت؛ در این بین، بسیاری از اورگان‌ها تصمیم گرفته اند خدمات خود را برای افرادی که نمی‌خواهند با این همه مزاحمت و دشواری روبه رو شوند، توسعه دهند.

دیلی هایو ، تبلیغاتی را در فیسبوک ، کیجیجی و سایر بازارهای آنلاین یافته است، که به مردم این پیشنهاد را می دهد که در عوض دریافت وجه نقد، جای آنها را در صف تمدید گذرنامه نگه دارند.

به نظر می رسد نحوه پرداخت هزینه این خدمات، دلخواه و متفاوت می باشند. برخی از آن ها ساعتی شارژ می شوند و برخی دیگر به صورت یکجا کل مبلغ از پیش دریافت می شود؛ اما معمولا در تمامی این خدمات لازم است که مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت کنید.

پارث ناندا (Parth Nanda) ، فروشنده فیس بوک مستقر در ونکوور، با نرخ ثابت 40 دلار در ساعت، به شما این تضمین را می‌دهد  که به محض باز شدن دفتر گذرنامه، در بین 10 مکان اول قرار بگیرید، بنابراین می توانید در حالی که انتظار می رود هوا بارانی یا آفتابی باشد و یا حتی در شب هنگام، با خیال راحت در حالی بخوابید که او شجاعانه به جای شما در صف ایستاده است.

صف های گذرنامه، طولانی، ناراحت کننده و سرد هستند. آدری اشتاینر، فروشنده فیس بوک از ونکوور، هفته گذشته در آگهی خود نوشت: مردم از ساعت 9 شبِ قبل از باز شدن دفتر برای دریافت پاسپورت خود صف می کشند!

“اگر از قبل برای گذرنامه ی خود وقت نگرفته اید، لازم است در صف قرار بگیرید تا بتوانید گذرنامه بگیرید. اما اگر نخواهید در صف های طولانی منتظر بمانید، (که قابل درک است)، من می توانم جای شما را در صف برایتان نگه دارم تا بتوانید در شب به راحتی خوابیده و خود را ساعت 8.5 صبح در محل حاضر کنید.”

استینک (Steinke) ، برای انجام این کار 800 دلار از مشتریانش می خواهد. و بسته به زمان مورد نظر شما ممکن است این رقم متفاوت باشد.

در کیجیجی Kijiji گرینه های مقرون به صرفه تری نیز وجود دارد.

شهروز شیخ از می سی سیاگوای انتاریو، کسی را برای انجام این کار با 20 دلار در ساعت به خدمت می گیرد. او در آگهی خود که در آخر هفته منتشر شد، می گوید: “وقتی فرد به خدمت گرفته می شود، در صف قرار می گیرد و سپس عکسی برای شما ارسال می کند و پرداخت در همان زمان انجام خواهد شد.”

شما اگر خوش شانس باشید، حتی می توانید یک معامله در این آگهی ها پیدا کنید. یکی از فروشندگان کالدونیایی کیجیجی، که به حداقل سپرده 100 دلاری نیاز دارد و خود را به عنوان “صف نگهدار آزاد” توصیف می کند، برای چند ساعت اول 50 دلار در ساعت و برای ساعت های بعدی 30 دلار در هر ساعت از شما دریافت می کند.

بر طبق نظر کیلا  از منطقه ساری(Surrey) در بریتیش کلمبیا ، ” اگر به دنبال استراحت هستید و یا نمی خواهید ساعت ها منتظر خدمات گذرنامه، خدمات دولتی یا موارد دیگر، بایستید، من این جا هستم تا این فرصت را برای شما فراهم سازم”. او حتی اگر شما در ساری هم ساکن نباشید، با هزینه سفر 25 دلاری به ” برنابی (Burnaby) ، نیو وستوینستر (New Westminster) و جاهای دیگر” می رود.

چنین عرضه ای، قطعا باعث تحریک و افزایش تقاضا در جامعه می شود. افرادی هستند که در کیجیجی، به دنبال ارائه چنین خدماتی هستند.

در رسانه ی کیجیجی، یک نفر نوشته است: مایل به پرداخت 20 دلار در ساعت از ساعت 3 تا 8 صبح  ( در مجموع 100 دلار)، برای کسی است که در صف گذرنامه در خیابان ویکتوریا تا زمانی که بتوانم خودم را به صف گذرنامه برسانم منتظر بماند.

 

منیع:  dailyhive.com