Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

درگذشت ملکه و تغییر پاسپورت، تمبر و دیگر اسناد کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ممکن است متوجه شده باشید که در صفحه اول هر پاسپورت کانادایی اشاره ای به ملکه وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: «وزیر امور خارجه کانادا، به نام اعلیحضرت ملکه، از همه کسانی که به آن‌ها مربوط می‌شود، درخواست می‌کند که به حامل اجازه عبور آزادانه بدهند…»

حال با درگذشت ملکه الیزابت دوم در Balmoral اسکاتلند این متن نیازمند تغییر بوده و عبارت “پادشاه” باید جایگزین “ملکه” شود. با اینحال تاکنون اداره Passport Canada هیچگونه اظهارنظری در اینباره نکرده است.

بنابر این گزارش طی 18 ماه آینده باید تمام کارمندان حوزه‌های مختلف دولت عبارت ملکه را با پادشاه جایگزین کنند. البته تنها دولت فدرال مجبور به اجرای این تغییرات نبوده و در تمام اسناد رسمی ازجمله قراردادهای قانونی و سوگندنامه‌های شهروندی نیز عنوان “Her Majesty The Queen” تغییر می‌کند.

همچنین در نبود ملکه کارت‌های بیزینس وکلای کانادایی باید تغییر کرده و عنوان QC در آن‌ها که مخفف “Queen’s Counsel” است حذف شود.

تغییر دیگر مربوط به تمبرهاست. Canada Post هنوز درباره اینکه آینده تمبرهای تصویر ملکه چه خواهد شد اظهارنظری نکرده اما بنظر می‌رسد همچنان این تمبرها معتبر خواهند بود.

بنابر اعلام اداره پست کانادا National Stamp Advisory Committee وظیفه بررسی و رسیدگی به این موضوعات را داشته و پس از اجرای تغییرات به اطلاع عموم می‌رسد.

البته هرآنچه که نام ملکه را دارد ازجمله اسامی جاده‌ها و بزرگراه‌ها تغییر نمی‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به Queen Elizabeth II Highway در آلبرتا اشاره کرد.

منبع: msn