Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

مسدود شدن مسیرهای پیاده‌روی پارک استنلی ونکوور به دلیل تولد توله کایوت‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه به تولد توله کایوت‌ها و مراقبت شدید مادرشان از آن‌ها و لانه‌هایشان، هیئت مدیره استنلی پارک ونکوور تعدادی از مسیرهای پیاده‌روی را به صورت موقت مسدود می‌کند.

به گفته دانا مک‌دونالد، هماهنگ کننده نظارت بر محیط زیست، اوایل بهار که به فصل جفت‌گیری و لانه‌سازی حیوانات غیراهلی اشاره دارد آغاز شده است. در این میان برخی از مردم و کارکنان شاهد حضور کایوت‌ها در پارک بوده‌اند.

مک‌دونالد در این خصوص می‌گوید: «با توجه به اینکه رفتارهای پرخاشگرانه کایوت‌ها با غذای انسان‌ها در ارتباط است، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از غذادهی مردم به این حیوانات جلوگیری کنیم.»

وی در ادامه افزود پس از حوادث ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ که منجر به کشته شدن ۱۱ کایوت شد، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر حمله کایوت‌ها دریافت نشده است. با این وجود برای حفظ فاصله انسان‌ها و کایوت‌ها تعدادی از مسیرهای پیاده‌روی این پارک مسدود شده‌اند.

به گفته دانا مک‌دونالد در حال حاضر مسیرهای Merilees و Siawash و برخی مسیرهای شمال دریاچه Beaver بسته شده‌اند. مسیرهای Reservoir و قسمت‌هایی از مسیرهای Eagle و Hanson نیز مسدود شده‌اند.

یکی از رفتارهای کایوت‌ها که در فصل دنینگ مشاهده می‌شود «اسکورت» و همراهی است. با توجه به اینکه کایوت‌ها در این فصل در حالت آماده باش قرار دارند ممکن است از لانه خود بیرون بیایند و افراد پیاده‌ را در امتداد یک مسیر دنبال کنند.

مک‌دونالد براساس تجربیات خود می‌گوید این  کایوت‌ها افراد را تعقیب می‌کنند اما فاصله خود را با انسان‌ها کم نمی‌کنند. اگر به اندازه کافی از لانه کایوت فاصله گرفته باشید حیوان متوقف شده و دیگر شما را دنبال نخواهد کرد.

این متخصص به مردم توصیه می‌کند: «از غذا دادن به کایوت‌ها خودداری کنند، در محیط زباله نریزند، سگ‌های خود را بسته نگه دارند و در صورت مشاهده کایوت‌ها و یا بروز حوادث به پارکبانان و وزارت محیط زیست اطلاع دهند.»

«امیدواریم بتوانیم با کایوت‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم و فاصله فیزیکی بین مردم و کایوت‌ها را حفظ کنیم.»

جریمه غذادهی به حیوانات وحشی پارک استنلی ۵۰۰ دلار است.

لازم به ذکر است که فصل دنینگ حداقل تا ماه جون ادامه خواهد داشت. علاوه بر این زمان بازگشایی مسیرهای پیاده‌روی براساس مدت زمانی که کایوت‌ها به پرورش توله‌‌های خود نیاز دارند تعیین می‌گردد.

منبع: CBC