Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

تغییر قوانین پارک ملی Waterton Lakes در فصل جاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پارک ملی Waterton Lakes به دلیل تهدید گونه‌های مهاجم یک تغییر اساسی را در قوانین خود طی فصل جاری اعمال می‌کند.

به گفته سازمان پارک‌های کانادا از تاریخ 1 آوریل ورود تمامی شناورهای غیرموتوری از خارج پارک ممنوع خواهد شد.

این تصمیم با هدف حفاظت از پارک و آب‌های منطقه در مقابل گونه‌های آبزی مهاجم (AIS) از جمله صدف‌های مهاجم و بیماری‌های واگیر، گرفته شده است.

دریاچه واترتون به عنوان سرچشمه اصلی رودخانه واترتون شناخته می‌شود که در ادامه به رودخانه Oldman و رودخانه South Saskatchewan می‌ریزد.

در بیانیه پارک‌های کانادا آمده: “از آنجا که پارک به عنوان یک مقصد تفریحی محبوب برای بازدیدکنندگان و شناورهای آن‌ها شناخته می‌شود، پارک در خطر ورود انواع AIS جدید قرار دارد (هم‌اکنون بیماری‌های واگیر گوناگون در نواحی پایین‌دست سد واترتون وجود دارند). اگر گونه‌ای مانند صدف کواگا وارد حوضه آبی وسیع‌تر شود می‌تواند میلیون‌ها دلار خسارت و هزینه‌های گزاف پاکسازی را به همراه داشته باشد.”

به گفته مسئولان پارک‌های کانادا اقداماتی از این دست برای مقابله با گونه‌های مهاجم پیش از این نیز انتخاذ شده بودند؛ برای مثال برنامه بازرسی اجباری شناورهای غیر موتوری از سال 2021 تا 2023 به اجرا درآمد، اما نرخ انطباق با برنامه به کمتر از 60 درصد کاربران شناورها رسید.

بنابراین اگر قصد دارید طی سال جاری از این پارک ملی تماشایی دیدن کنید باید این مورد را در نظر داشته باشید. البته دیگر وسایل آبی همچنان اجازه استفاده در دریاچه، پس از کسب مجوز خودگواهی را، خواهند داشت. این وسایل آبی عبارتند از:

  • تجهیزات ماهیگیری
  • تجهیزات اسکوبا
  • اسباب‌بازی‌های بادی و شناور (قایق‌ها، تیوب‌های بادی و اسباب‌بازی‌های کودکان)

کایاک‌های قابل حمل یا بادی، قایق‌های پدالی، هیدروفویل‌ها و قایق‌های کانو در دسته شناورهای غیرموتوری قرار می‌گیرند و اجازه ورودی به پارک ملی Waterton Lakes را ندارند.

منبع: Daily Hive