Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا: Panorama Ridge via Garibaldi Lake

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این مسیر تماشایی در نزدیکی Whistler قرار گرفته و برای یک سفر جاده‌ای و مسافرت تابستانی محشر انتخاب کاملا ایده‌آل محسوب می‌شود.

دریاچه‌ای یخچالی Garibaldi Lake در ارتفاع 1,500 متری از سطح دریا بوده و آب‌های فیروزه‌ای بهمراه مسیرهای پیاده‌روی متعدد آن را به یک مقصد پرطرفدار برای طبیعت‌دوستان تبدیل کرده است.

جنگل‌های زیبا، دریاچه‌ کریستالی، یخچال‌های طبیعی، چمنزارهای گسترده، حیات‌وحش بی‌نظیر و قله‌های برف‌‍گرفته ازجمله ویژگی‌های بارز آن هستند.

Panorama Ridge Trail جزو بهترین مسیرهای پیاده‌روی اطراف دریاچه است که از ساحل دریاچه شروع شده و به سمت طبیعت بکر و فراموش‌نشدنی کوهستان پیش می‌رود.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این منطقه دیدنی می‌پردازیم.

چگونه خود را به Garibaldi Lake برسانیم

برخلاف دیگر دریاچه‌های مشهور کوهستان راکی مانند دریاچه لوییز و Moraine Lake پارکینگ Garibaldi Lake چندان به دریاچه نزدیک نیست و باید یک مسیر نسبتا طولانی را با پای پیاده طی کنید.

پارک استانی Garibaldi تنها یک ساعت و نیم رانندگی از ونکوور و 30 دقیقه رانندگی از Whistler فاصله دارد.

برای دسترسی به پارک از ونکوور باید وارد بزرگراه 99 شده و سپس وارد بزرگراه Sea-to-Sky شوید. این سفر جاده‌ای پر از مناظر اقیانوس، آسمان آبی و کوهستان‌های جنگلی با قلل مرتفع است. برای رفع خستگی در طول سفر می‌توان توقفی کوتاه در Shannon Falls و Brandywine Falls داشته باشید.

توجه کنید که ظرفیت پارکینگ پارک و دریاچه محدود بوده و باید در ساعات اولیه روز خود را به آن برسانید. البته اگر با پارک خودرو در محلی دیگر مشکل نداشته باشید می‌توان اتومبیل را در پارکینگ Rubble Creek نیز قرار داد.

در فصل تابستان و از ماه جون تا سپتامبر برخی شرکت‌های گردشگری در ونکوور و Whistler تورهای متنوع به این منطقه ترتیب می‌دهند که گزینه‌ای عالی برای سفر شماست.

بعلاوه گزینه گران‌قیمت تاکسی نیز همواره روی میز است. شرکتی بنام Parkbus نیز گاهی سرویس‌های خود به مقصد پارک را برنامه‌ریزی می‌کند که بلیت آن از ونکوور 53 دلار بوده، اما باید زمان دقیق حرکت اتوبوس‌ها را جویا شوید.

Garibaldi Lake Trail

این مسیر به طول 9 کیلومتر از پارکینگ تا ساحل دریاچه ادامه داشته و یک پیاده‌روی نیم‌روزی محسوب می‌شود. اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان مسیر 900 متر است و با توجه به سطح آمادگی افراد بین 4 تا 6 ساعت زمان خواهد برد.

با خارج شدن از پارکینگ وارد مسیری شنی و پاکوب خواهید شد که بخوبی برای پیاده‌روی علامت‌گذاری شده است. 6 کیلومتر ابتدایی مسیر از میان جنگل‌های Western Red Cedar و Douglas Fir عبور کرده و مناظر بسیار تماشایی دارد.

پس از مسیر جنگلی و رسیدن به Barrier Viewpoint برای نخستین‌بار دره جنگلی نمایان خواهد شد. این نقطه برای استراحت و خوردن یک اسنک مختصر پیش از رسیدن به دریاچه ایده‌آل است. در ادامه به Barrier Lake خواهید رسید که نوید رسیدن به مقصد را می‌دهد و پس از آن به آب‌های لاجوردی Garibaldi Lake می‌رسید.

ساحل دریاچه معمولا پر از جمعیت بوده اما مناظر چشم‌نواز آن که ترکیبی از آب، جنگل و قله‌های مرتفع و برف گرفته است شما را غرق خود خواهد کرد و متوجه شلوغی نمی‌شوید.

در اینجا می‌توان یک استراحت حسابی داشت و درباره ادامه روز و پیمودن Panorama Ridge، بازگشت به پارکینگ یا چادر زدن در محوطه کمپینگ تصمیم گرفت.

Panorama Ridge Trail

طول این مسیر 6 کیلومتر بوده و اگر قصد پیمایش آن از پارکینگ را داشته باشید باید خود را برای یک سفر 30 کیلومتری آماده کنید. این برنامه بین 9 تا 12 ساعت زمان می‌برد و پیمایش آن در یک روز چندان آسان نیست.

در طول این مسیر محوطه‌های کمپینگ مناسب هم وجود دارد و چنانچه عجله نداشته باشید می‌توان مسیرهای دیدنی دیگر ازجمله Black Tusk که تا قله 2,319 متری آن ادامه دارد را بپیمایید. در صورتی که قصد کمپینگ داشته باشید نیز محوطه‌های مناسب و قابل رزرو در اردوگاه Garibaldi Lake Campground و Taylor Meadows Campground وجود دارند.

استراحت در ساحل Garibaldi Lake بسیار آرامش‌بخش است، اما اگر بخواهید یکروزه خود را به Panorama Ridge viewpoint برسانید باید خیلی زود مسیر 6 کیلومتری آن از ساحل دریاچه را آغاز کنید. نکته مثبت این مسیر خلوت بودن آن است، زیرا اکثر افراد پس از رسیدن به دریاچه مسیر بازگشت به سمت پارکینگ را در پیش می‌گیرند.

این مسیر ابتدا بصورت زیگزاگ و با شیب نسبتا تند شروع می‌شود، اما پس از تقریبا 30 دقیقه وارد مسیر هموار خواهید شد. از اینجا به بعد مناظر اطراف خودنمایی می‌کنند و می‌توان تیغه اصلی، Mimulus Lake، قله باشکوه Black Tusk Peak، منظره حیرت‌انگیز Helm Lake، Cinder Flats و قله Cinder Come را تماشا کرد.

با طی کردن 1 کیلومتر دیگر به محوطه Black Tusk Lake خواهید رسید. اینجا بدون شک یکی از بهترین مناظر بریتیش‌کلمبیا را دارد. اگر می‌خواهید Garibaldi Lake را از نمای بالا نگاه کنید باید یک مسیر صخره‌ای و نسبتا دشوار را با احتیاط صعود کنید. داشتن باتوم و کفش مناسب برای این بخش کاملا ضروری بوده اما بدون شک ارزش صعود را خواهد داشت.

وزش باد در این نقطه معمولا شدید است و تصور مسیر طولانی بازگشت تا پارکینگ نیز همیشه شما را آزار می‌دهد، بنابراین باید خیلی زود به سمت پایین حرکت کنید. در مسیر بازگشت باید با ریتم آرام حرکت کرد تا همزمان با لذت بردن از مناظر، پیش از غروب خورشید به پارکینگ برسید.

نکات مهم

پیمودن این مسیر با طول حدود 30 کیلومتر به آمادگی بدنی کافی نیاز دارد و باید آن را مدنظر داشته باشید.

آب‌وهوای این منطفه بسیار متغیر بوده و باید به پیشبینی‌های هواشناسایی کاملا توجه کرد.

اگر بدنبال مسیرهای خلوت می‌گردید بهتر است در فصل زمستان به این منطقه بیایید. البته شرایط در زمستان بسیار متفاوت و دشوارتر خواهد بود؛ بعلاوه به تجهیزات اضافی ازجمله کرامپون نیاز نیاز دارید.

جمعیت خرس‌های منطقه، مخصوصا در چمنزارهای مرتفع منطقه، چشمگیر است. همیشه با ایجاد صدا و توجه به اطراف از مواجه شدن با خرس‌ها جلوگیری کنید. حتما اسپری خرس همراه ببرید و برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

بهترین فصل برای سفر به این منطقه از اواخر ماه می تا اکتبر است. در این مدت با آب شدن برف‎ها دسترسی به مسیرها آسان‌تر می‌شود.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را پیش از حرکت تهیه کنید تا مجبور به خرید از فروشگاه‌های گران‌قیمت پارک نشوید.

حتما یک کوله یکروزه بهمراه ژاکت، تیشرت، لباس آستین بلند، بارانی و پوشاک بیس همراه ببرید. کفش مناسب و ساقدار بهمراه باتوم نیز تجهیزات لازم پیمودن مسیر هستند.

در طول مسیر باید حداقل دو لیتر آب برای هر نفر داشته باشید، پس حتما برای آن برنامه‌ریزی کنید.

Panorama Ridge via Garibaldi Lake

Garibaldi Provincial Park – BC

طول مسیر: 30 کیلومتر (رفت و برگشت)

زمان تقریبی پیمایش: 11 ساعت

ارتفاع صعود: 1,520 متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

فصل پیمایش: اواخر می تا اکتبر

نقشه مسیر

منبع: LAIDBACK TRIP