Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

غرامت 450.000 دلاری برای گرفتن جشن تولد ناخواسته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ایالت کنتاکی آمریکا، بدلیل گرفتن جشن تولد غیرمنتظره برای یکی از کارمندان شرکتی که مورد حمله عصبی قرار گرفت، 450.000 دلار غرامت پرداخت شد.

به گزارش NBC News، کوین برلینگ به مدیر شرکت Gravity Diagnostics، شرکتی که در آن جا کار می کرد اطلاع داده بود که برایش جشن تولد غافلگیر کننده نگیرد زیرا او از یک اختلال اضطرابی خاص رنج می­برد.

این شرکت به درخواست برلینگ بی توجهی نموده و در تاریخ 7 آگوست سال 2019 ، جشن تولد غافلگیرکننده‌ای برای او ترتیب داد.

وکیل  شرکت، تونی بوچر به اخبار محلی کنتاکی در سایت Link NKY گفته بود: مسئول برگزاری جشن های تولد شرکت، درخواست برلینگ را فراموش کرده بود.

” این فرد، هیچ قصد بدی نداشته است، بلکه تنها این خواسته‌ی برلینگ را فراموش کرده است.”

همانطور که برلینگ در ابتدا انتظار داشت، جشن تولد غافلگیر کننده‌ای برایش برپا شد و او را دچار یک اختلال عصبی کرد. طبق صحبت های بوچر، یکی از همکاران برلینگ مجبور شده بود احیاء تنفس او را در خودروی خود انجام دهد تا حال برلینگ بهبود یابد. پس از این اتفاق، برلینگ به اداره بازگشت تا به انجام ادامه کارهای خود مشغول شود.

بوچر افزود: “طبق اظهارات موکل من (شرکت)، برلینگ به خاطر عملی که انجام داده بود به دادگاه احضار و به دلیل از بین بردن لذت همکاران دیگر، متهم گردید.”

طبق گزارش Fortune ، برلینگ به دلیل ناراحتی از صحبت هایی که با او در این مورد شده بود، دوباره دچار اختلال عصبی شد. بطوریکه به خانه فرستاده شده و به او گفته شده بود تا پایان هفته به محل کار بازنگردد. برطبق دادخواست، برلینگ کمی بعد در 11 آگوست اخراج و نامه پایان همکاری او به دلیل ” اتفاقات هفته قبل” برایش ارسال گردید.

این شد که برلینگ نیز به علت اعمال تبعیض بخاطر ناتوانی و انتقام گیری، از اداره سابق خود، Gravity Diagnostics ، شکایت کرد.

به نقل از NBC در تاریخ 31 مارس همان سال، هیات ژوری، برای برلینگ “بابت تحمل درد و رنج او بخاطر رفتار خشونت آمیز کارفرما در اثراختلال ناتوانی او، پاداشی معادل 450.000 دلار صادر کردند.

مدیر اجرایی شرکت Gravity Diagnostic ، جولی برازیل، به سایت NKY، گفت: برلینگ بدلیل نقض خط مشی خشونت در محل کار و این که مدعی شده بود کارکنان این شرکت، ” محل کار را بی ارزش می کنند” از محل کار حذف شده بود.

برازیل افزود: کارکنان من، قربانیان این اتفاق هستند نه شاکیان آن، و شرکت Gravity Diagnostic همچنان در برابر حکم صادره دادگاه متعجب اند.

منبع: Dailyhive