Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

بهار سردتر از نرمال در جنوب بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند به هفته‌های پایانی بهار رسیده‌ایم اما ساکنین جنوب بریتیش‌کلمبیا همچنان درگیر سرمای زمستانی هستند. هم‌اکنون برف در حاشیه بزرگراه‌ها انباشته شده و دمای هوا در بسیاری از مناطق نزدیک به صفر یا منفی است.

طی روزهای پایانی هفته‌ گذشته ورود هوای سرد دوباره بارندگی، باد و زمستان را به بخش‌هایی از جنوب استان آورد. ساکنین Metro Vancouver نیز مجبور شدند بار دیگر کت‌های بارانی را به تن کرده و با رسیدن حداکثر دما به 10.5 درجه سانتی‌گراد رکورد 11.1 درجه سانتی‌گراد پیشین که متعلق به سال 1964 بود، شکسته شد. در West Vancouver نیز حداکثر دمای 8.9 درجه سانتی‌گراد شد که رکورد 9 درجه سانتی‌گراد سال 1986 را شکست.

بارش باران نیز در این نواحی قابل‌ توجه بود. روز پنجشنبه در Powell River بارندگی سنگین 45.5 میلی‌متری را شاهد بودیم که از رکورد 23.8 میلی‌متر سال 1988 پیشی گرفت. منطقه Sechelt در Sunshine Coast نیز با ثبت رکورد بارش 32 میلی‌متر رکورد 29 میلی‌متر سال 1988 را شکست.

در طول شب نیز گذرگاه کوهستانی Interior Highway شاهد بارش 10 سانتی‌متری برف بود.

بگفته برایان پروکتور، کارشناس هواشناسی Environment Canada، سرمای غیرعادی کنونی بخاطر پدیده La Nina بوده که شروع بهار را به تاخیر انداخته و هم‌اکنون حجم برف کوهستان‌ها بسیار بیشتر از نرمال است.

پدیده ‌La Nina باغبان‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است. برای مثال در مرکز Hunter’s Garden ونکوور هوای سرد باعث شده تا فصل باغبانی به عقب بیافتد.

لائورا دوهنی، مدیر این فروشگاه، گفت: “معمولا در بهار مردم شروع به تهیه گلدان می‌کنند اما امسال با دیگر سال‌ها تفاوت دارد و شهروندان تنها نیاز گلدان‌های قبلی خود را رفع می‌کنند.”

بگفته دوهنی فصل باغبانی حدود دو تا سه هفته عقب افتاده و برخی از گیاهان، مخصوصا گیاهان گرما‌دوست ازجمله گوجه‌فرنگی و فلفل را نمی‌توان در این هوا کاشت.

طبق پیشبینی پروکتور روزهای باقی‌مانده از ماه می، ازجمله تعطیلات Victoria Day که معمولا بعنوان آغاز تابستان و سفرهای جاده‌ای شناخته می‌شود، همچنان سرد هستند. با اینحال از اواسط ماه جون هوای گرم به جنوب بریتیش‌کلمبیا خواهد رسید.

منبع: Vancouver Sun