Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

جمع‌آوری توت‌فرنگی‌های ارگانیک به دلیل احتمال وجود هپاتیت A

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

توت‌فرنگی‌های ارگانیک جدیدترین محصولاتی هستند که به فهرست مواد غذایی فراخوان شده افزوده شده‌اند.

بر اساس گزارش آژانس بهداشت عمومی کانادا که در ۲۷ می منتشر شده تعدادی از توت‌فرنگی‌هایی که در آلبرتا و ساسکاچوان فروخته شده‌اند با شیوع ابتلا به هپاتیت A ارتباط دارند.

در این گزارش آمده است که مصرف توت‌فرنگی‌های ارگانیک وارداتی می‌تواند در ابتلا به هپاتیت A نقش داشته‌ باشد، زیرا افرادی که به تازگی بیمار شده‌اند از این مواد غذایی استفاده کرده‌اند.

آژانس بهداشت عمومی کانادا همراه با آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا و بهداشت کانادا، توت‌فرنگی‌های ارگانیکی که از تاریخ ۵ تا ۹ مارچ ۲۰۲۲ در فروشگاه‌های Co-op به فروش رسیده‌اند را علت اصلی این بیماری معرفی کرده‌اند. توت‌فرنگی‌های آلوده در دو استان آلبرتا و ساسکاچوان فروخته شده‌‌اند.

توت‌فرنگی‌های باقیمانده در صورتیکه حتی منجمد شده باشند باید دور ریخته شوند. اگر نمی‌دانید توت‌فرنگی‌ها را از کجا تهیه کرده‌اید حتما آن‌ها را دور بریزید.

اگر از دو استان یاد شده توت‌فرنگی تهیه کرده‌اید حتما ظروفی که با توت‌فرنگی‌ها در تماس بوده‌اند را بشویید.

اگر فکر می‌کنید احتمال دارد از توت‌فرنگی‌های آلوده استفاده کرده باشید یا علائم هپاتیت A را دارید، لازم است به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید. اگر ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض هپاتیت A  واکسن دریافت کنید به این بیماری مبتلا نخواهید شد.

تب، ادرار تیره رنگ، کاهش اشتها، خستگی، حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی یا درد معده و زردی (یرقان) علائمی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. علائم یاد شده به طور معمول بین ۱۴ تا ۲۸ پس از در معرض قرار گرفتن خود را نشان می‌دهند اما همچنان امکان دارد تا ۵۰ روز بعد این علائم ظاهر شوند.

علائم خفیف یک یا دو هفته و علائم شدیدتر می‌توانند تا ۹ ماه ادامه پیدا کنند.

 

 

منبع: Dailyhive