Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

نخست وزیر آلبرتا طرح جرم‌زدایی مواد مخدر در BC را محکوم کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا پس از محکوم کردن طرح جرم‌زدایی از برخی موادهای مخدر اعلام کرد که این طرح می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر مصرف مواد مخدر شود.

طبق این طرح هر فرد بالای ‍۱۸ سال اجازه دارد حداکثر ۲٬۵ گرم MDMA، متامفتامین، کوکائین یا دیگر اُپیوئیدها را برای مصرف شخصی داشته باشد. افراد با حمل موارد ذکر شده دستگیر نمی‌شوند و مواد آنها نیز ضبط نخواهد شد.

این طرح قرار است به صورت یک طرح آزمایشی سه ساله از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۶ اجرا شود.

جیسون کنی با صدور بیانیه‌ای طرح فوق را محکوم کرد و گفت: «بسیاری از شهرهای کانادا تحت قانون جرم‌زدایی مواد مخدر زندگی می‌کنند. حذف پلیس در شهرهای بزرگی نظیر ونکوور منجر به افزایش بی‌نظمی، جرم و جنایت، مصرف مواد مخدر و مرگ ناشی از مواد مخدر شده است. شواهد نشان می‌دهد سیاست‌های لیبرال NDP کاربردی نیستند.»

کنی در ادامه افزود: «دولت آلبرتا هرگز اجازه نمی‌دهند جوامع ما تبدیل به پناهگاه‌های کارتل‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر شوند. این اقدام منجر به افزایش عواملی خواهد شد که سیستم‌ بهداشتی را تحت فشار قرار می‌دهند. عواملی نظیر افزایش مصرف مواد مخدر، افزایش خشونت، قاچاق و اعتیاد.»

با این حال مکان‌هایی وجود دارند که معافیت حمل مواد مخدر در آن اجرا نمی‌شود:

  • فرودگاه‌ها
  • دبستان‌ها و دبیرستان‌ها
  • مراکز دارای مجوز نگهداری از کودکان
  • شناورهای گارد ساحلی (از جمله هواگردها)
  • وسایل حمل و نقلی شخصی که توسط افراد هدایت می‌شوند

علاوه بر این، اعضای نیروهای مسلح کانادا در این معافیت قانونی قرار نمی‌گیرند. رانندگان خودروها و قایق‌ها نیز باید مواد را از دسترس خود دور نگه دارند.

 

منبع: Dailyhive