Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

آمریکایی‌ها می‌توانند برای سقط جنین به کانادا بیاییند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام وزرای فدرال کانادا درهای کشور بر روی آمریکایی‌هایی که قصد سقط جنین دارند کاملا باز خواهد بود.

با توجه به رای اخیر دادگاه عالی ایالات‌متحده هر ایالت می‌تواند بطور مستقل درباره ممنوع کردن سقط جنین تصمیم بگیرد. بسیاری معتقدند بزودی سقط جنین در چندین ایالت آمریکا غیرقانونی می‌شود و این روند به نیمی از ایالت‌ها سرایت خواهد کرد.

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که در ماه می گمانه‌زنی‌ها درباره تصمیم دادگاه عالی برای برداشتن قانون Roe v. Wade که سلامت زنان متقاضی قصد سقط جنین را تامین می‌کرد، بالا گرفت.

یکی از سخنگویان کارینا گولد، وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی، در اینباره گفت: “امروز آمریکایی‌هایی که به کانادا می‌آیند در صورت نیاز می‌توانند به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشند.”

بگفته این سخنگو آن دسته از مسافران آمریکایی که تحت پوشش برنامه‌های بیمه درمانی کانادایی نیستند باید هزینه را خود پرداخت کرده یا از بیمه شخصی استفاده کنند.

البته او تنها وزیر کانادایی نبوده که به آمریکایی‌ها قول دسترسی ایمن به خدمات سقط جنین را داده است.

در ماه می نیز مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی، از مذاکره با آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای اطمینان از عبور ایمن آمریکایی‌های متقاضی سقط جنین به کانادا، خبر داد.

هرچند در کانادا هیچ قانونی شهروندان را از انجام سقط جنین منع نمی‌کند اما باید توجه داشت که این مورد در Charter of Rights and Freedoms ذکر نشده است؛ اتفاقی که در سال 1973 در ایالات‌متحده افتاده بود و اخیرا شاهد لغو آن هستیم.

جاستین ترودو روز جمعه با انتشار پستی توییتری حکم اخیر دادگاه عالی ایالات‌‌متحده را محکوم کرد.

او در این پست گفت: “هیچ دولت، سیاستمدار یا مردی نباید به یک زن بگوید او با بدن خود چه کار می‌تواند یا نمی‌تواند کند. من می‌خواهم زنان کانادا بدانند که همیشه برای دفاع از حق انتخاب آن‌ها ایستاده‌ایم.”

منبع: Daily Hive