Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

بزرگترین درخت کانادا با قطر بیش از شش متر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزرگترین درخت کانادا در منطقه‌ای دور افتاده و حفاظت‌شده در پارک ملی Pacific Rim قرار دارد. این سدر قرمز Cheewhat Giant نام داشته و نه‌تنها بزرگترین درخت کانادا بلکه بزرگترین درخت سدر جهان است.

قطر تنه این درخت عظیم بیش از شش متر بوده و 56 متر ارتفاع دارد. ابعاد این درخت به قدری بزرگ است که برای ساخت 450 تیر چوبی تلفن کافی است!

برای دیدن این درخت باید در جاده تریلی‌های حمل درخت و ماشین‌های چوب‌بر پیش رفته و سپس جنگل را با پای پیاده طی کنید. پیمودن این مسیر تنها از طبیعت‌گردان باتجربه بر می‌آید و مسیرهای دسترسی به آن را می‌‌توان با جست‌وجو در اینترنت یافت.

بگفته Ancient Forest Alliance از آنجا که این درخت در منطقه حفاظت‌شده قرار دارد هنوز از خطر قطع توسط چوب‌برها در امان مانده، اما فعالیت این شرکت‌ها آخرین جنگل‌ سدارهای کهن را به خطر انداخته است.

بگفته کن وو، موسس Ancient Forest Alliance، ناحیه Pacific Rim بسیار باریک و آسیب‌پذیر بوده و با عرض کمتر از چند کیلومتر در بیشتر West Coast Trail کشیده شده است.

او در اینباره گفت: “قطع درختان قدیمی در اطراف پارک جویبارهای ماهی قزل‌آلا ورودی به پارک را گل‌آلود کرده، زیستگاه حیات‌وحش را پیوسته کاهش داده و لذت حضور در طبیعت وحشی را برای کوهنوردانی که صدای غرش اره برقی را از میان جنگل‌های می‌شوند از بین می‌برد.”

طی ماه‌های اخیر تظاهراتی چون Fairy Creek در جزیره ونکوور و Save Old Growth در ونکوور با هدف آگاهی‌رسانی عمومی درباره این موضوع برگزار شده‌اند.

وو افزود: “نابودی بزرگترین و بهترین ذخیره درختان کهنسال بریتیش‌کلمبیا موجب نابودی اکوسیستم‌ها و جوامع روستایی می‌شود و در طول تاریخ بارها شاهد رویدادهایی مشابه بوده‌ایم. برای مثال پیش از این ماهی‌گیری بی‌رویه سبب نابود شدن ذخایر ماهی کاد آتلانتیک شد. چرا باید اجازه دهیم تاریخ مخرب بواسطه طمع و حرص دوباره در بریتیش‌کلمبیا تکرار شود؟”

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با Ancient Forest Alliance و فعالیت آن‌ها برای حفاظت از جنگل‌های کهنسال و تضمین جنگلداری پایدار به وبسایت آن‌ها مراجعه کنید.

راستی اگر امکان تماشای درختان کهنسال و غول‌آسا در دل جنگل‌های دورافتاده را ندارید همیشه می‌توان در Cathedral Grove بریتیش‌کلمبیا به دیدار آن‌ها رفت.

منبع: Daily Hive