Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

بهترین مسیرهای پیاده‌روی کانادا؛ Elfin Lakes Trail

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دریاچه‌ دوقلو Elfin Lakes در پارک استانی Garibaldi و نزدیکی Squamish قرار داشته و مقصدی عالی برای پیاده‌روی، اسکی و دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی خارق‌العاده است. طبیعت تماشایی، دسترسی آسان و سهولت مسیر باعث شده تا بسیاری از طبیعت‌دوستان در ماه‌های مختلف سال به این منطقه سفر کنند.

این مسیر زیبا از پارکینگ Diamond Head شروع شده و در ادامه با گذشتن از دامنه‌های جنگلی و چمنزارهای سرسبز تا دریاچه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه باهم به بررسی دقیق‌تر Elfin Lakes Trail می‌پردازیم.

چگونه خود را به Elfin Lakes برسانیم

برای رسیدن به پارکینگ Diamond Head باید از بزرگراه 99 وارد Mamquam Road (درست در جنوب Canadian Tire در Squamish) شوید. سپس با گذشتن از Quest University وارد جاده Garibaldi Park Road شده و پس از پشت سر گذاشتن مسیر شنی به پارکینگ خواهید رسید. از خروجی بزرگراه 99 تا پارکینگ 20 تا 30 دقیقه رانندگی دارید.

توجه داشته باشید پیمودن این مسیر در فصل زمستان نیازمند زنجیر چرخ است.

مسیر پیاده‌روی

با خروج از پارکینگ باید 5 کیلومتر را در مسیری با شیب ملایم و از میان جنگل‌‌ انبوه عبور کنید. این بخش شنی بخوبی علامت‌گذاری شده و تا Red Heather Shelter ادامه دارد. این پناهگاه برای اقامت شبانه مناسب نیست اما تعدادی میز پیک‌نیک و صندلی داشته که آن را برای فصل زمستان کاملا ایده‌آل می‌کند. در نزدیکی این پناهگاه یک سرویس بهداشتی نیز وجود دارد.

در ادامه و پس از یک تراورس 1 کیلومتری پس از پناهگاه بتدریج از تراکم درختان کاسته شده و می‌توان چمنزارهای زیبا و آلپاین را در برخی نقاط دید. منظره تماشایی قله Atwell Peak که در پشت دره قابل مشاهده است واقعا تماشاییست.

پس از 6.5 کیلومتر به مرتفع‌ترین بخش مسیر رسیده و از آنجا می‌توان با قدم زدن در میان دشت مرتفع و دیدنی باقی مسیر را پیمود. در ادامه مناظر شمالی و شرقی زیباتر و تماشایی‌تر شده و قله‌های سفیدپوش بیشتری نمایان می‌شوند. این مسیر ملایم برای 4.5 کیلومتر ادامه داشته و بسیاری با توقف در حاشیه آن به گرفتن عکس لذت بردن از زیبایی‌‎ها مشغول می‌شوند.

پس از حدود 10 کیلومتر سرانجام به بالای تپه‌ای کوچک می‌رسید که از آنجا اولین منظره دریاچه‌های Elfin Lakes قابل مشاهده است. دریاچه اول بزرگتر بوده و دریاچه کوچک‌تر در بالای آن قرار دارد. از آنجایی که رسیدن به دریاچه‌ها با کاستن از ارتفاع همراه است فرصت خوبی برای ثبت عکس‌های چشم‌نواز دارید.

شما می‌توانید وارد مسیر سمت راست یا چپ دریاچه‌ها شوید. اگر قصد گرفتن تصاویر دریاچه‌ها با منظره کوهستان در پس‌زمینه را دارید و می‌خواهید Elfin Lakes Shelter نیز در عکس‌ها باشد به سمت راست بروید. باید توجه داشت که امکان شنا در دریاچه‌ اول وجود دارد اما دریاچه دوم که در نزدیکی محوطه کمپینگ و پناهگاه قرار دارد منبع آب آشامیدنی بوده و شنا در آن ممنوع است.

پس از گذشتن از دریاچه‌ها فضای وسیعی برای استراحت وجود دارد و می‌توان از میزهای چوبی پیک‌نیک در کنار محوطه کمپینگ نیز استفاده کرد. در روزهای آفتابی و گرم بسیاری در این محوطه مشغول خوردن ناهار هستند. بعلاوه می‌توان به Elfin Lakes Shelter رفته و غذا را روی میزها و نیمکت‌های آن میل کرد.

امکان پیمایش این مسیر زیبا طی یک روز وجود دارد اما برای داشتن تجربه بهتر از زیبایی‌های آن بهتر است حداقل یک شب چادر زده یا در اقامتگاه‌ بمانید. در هر دو حالت نیز باید Day Use Pass را تهیه کنید.

مسیرهایی که امکان دسترسی به آن‌ها از Elfin Lakes وجود دارد عبارتند از:

  • The Gargoyles Saddle: سفری رفت‌وبرگشت به طول 14 کیلومتر با صعود 400 متری از ساحل دریاچه
  • Opal Cone: سفری رفت‌وبرگشت به طول 13 کیلومتر با صعود 460 متری از ساحل دریاچه
  • Mamquam Lake/ Rampart Ponds: سفری رفت‌وبرگشت به طول 22 کیلومتر با صعود 570 متری از ساحل دریاچه

در ادامه اگر قصد دارید سفر را با صعود قله به پایان برسانید می‌توانید وارد مسیر Gargoyles Peak و Columnar Peak شوید. البته این ماجراجویی‌ها یک روز کامل زمان نیاز دارند.

مسیر بازگشت به پارکینگ با مسیر صعود یکسان بوده و باید دوباره وارد چمنزار مرتفع شوید.

این مسیر بخاطر داشتن پناهگاه در تمام فصل‌ها قابل پیمایش است و می‌توان بدون نگرانی از هوای زمستانی به آنجا رفت. با اینحال اگر می‌خواهید دریاچه‌ها را پس از آب شدن برف‌ ببینید باید از ماه جولای تا اکتبر به آنجا بروید.

کمپینگ

برای اقامت در اردوگاه‌های پارک استانی Garibaldi باید آن‌ها را رزرو کنید. هم‌اکنون هزینه یک شب رزرو کمپ‌ برای هر نفر 10 دلار است.

اردوگاه Elfin Lakes دارای 35 محل چادر چوبی، یک پناهگاه، چند توالت صحرایی و یک مخصوص آویزان کردن غذاست. سایت‌های چادرزنی روی شیب تپه و به سمت شمال قرار دارند و می‌توان طلوع خورشید از پشت کوهستان Mamquam و قله‌های اطراف را از آنجا به نظاره نشست.

گزینه دیگر رزرو تخت در Elfin Lakes Shelter است. این پناهگاه 30 عدد تخت داشته و مجهز به اجاق با سوخت پروپان، هیتر و سرویس بهداشتی است. امکان رزرو این پناهگاه در تمام سال وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو اردوگاه به وبسایت BC Parks مراجعه کنید.

Elfin Lakes

Garibaldi Provincial Park – BC

طول مسیر: 22 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 7 ساعت

نوع مسیر: رفت و برگشت

ارتفاع صعود از نقطه شروع: 821 متر

فصل پیمایش: بهترین فصل جولای تا سپتامبر بوده اما می‌توان با تجهیزات مناسب پیمایش زمستانی هم داشت.

نقشه مسیر

منبع: Best Hikes BC