Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

قوانین جدید برای حمایت از مسافران متضرر کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از ماه آینده قوانینی جدید با هدف کمک به جبران خسارت آن دسته از مسافران که پروازشان به دلایل گوناگون لغو شده به اجرا در خواهد آمد.

بنابر اعلام دولت کانادا تاکنون براساس مقررات Air Passenger Protection Regulations بازپرداخت خسارات ناشی از اختلالات پرواز تحت کنترل خطوط هوایی بوده است.

با اجرای مقررات جدید شرکت‌های هواپیمایی ملزم خواهند شد تا پس از تاخیر طولانی یا لغو پرواز به دلایل خارج از کنترل آن‌ها، که امکان سفر در زمان معقول را از مسافران می‌گیرد، هزینه پرواز را به مسافر پرداخت کرده یا دوباره پرواز را برای او رزرو کنند.

این مقررات برای تمام پروازهای داخلی کانادا الازم‌الاجرا خواهد بود.

براساس قوانین جدید:

  • خطوط هوایی ملزم هستند تا برای مسافرانی که بخاطر لغو یا تاخیر زیاد پرواز به دلایل خارج از کنترل شرکت متضرر شده‌اند در خط هوایی خود یا شریک تجاری پرواز جدید رزرو کنند. این پرواز باید حداکثر ظرف 48 ساعت پس از زمان درج شده در بلیت مسافر انجام شود. چنانچه شرکت هواپیمایی قادر به رزرو چنین پروازی در بازه زمانی 48 ساعته نباشد باید بنابر درخواست مسافر مبلغ بلیت را بازگردانده یا دوباره پرواز را رزرو کند؛
  • تعیین هزینه‌ای که باید بازپرداخت شود (بخشی از هزینه بلیت که شامل هزینه‌های اضافی سرویس‌های جانبی نباشد)؛
  • تعیین روش بازپرداخت مبلغ (مانند پرداخت به کارت اعتباری مسافر)؛
  • الزام شرکت‌های هواپیمایی برای بازپرداخت مبلغ ظرف 30 روز.

در اطلاعیه دولت کانادا آمده: “پاندمی باعث شد تا خلل قوانین حمایت از مسافران آشکار شود. به این ترتیب متوجه شدیم شرکت‌های هواپیمایی الزامی برای بازپرداخت هزینه بلیت پروازها در صورت لغو یا تاخیر طولانی‌ آن‌ها به دلایل خارج از کنترل شرکت‌های هواپیمایی ندارند. همچنین شرکت‌های هواپیمایی مجبور به ارائه برنامه پرواز مناسب پرواز در زمان معقول نیستند.”

فرانس پژو، رئیس و مدیرعامل آژانس حمل‌ونقل کانادا، در اینباره گفت: “از تاریخ 8 سپتامبر 2022 چنانچه خطوط هواپیمایی قادر به رزرو مجدد پرواز برای مسافران در بازه 48 ساعته از زمان مندرج در بلیت مسافر نباشند باید هزینه بلیت را بازگردانده یا آن را دوباره رزرو کند. این قانون بدون توجه به نوع بلیت و پرواز مسافران باید اجرا شود.”

منبع: Daily Hive