Friday, April 26, 2024
8 C
Calgary

چاپ اسکناس‌های کانادا پس از پادشاهی چارلز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با درگذشت ملکه الیزابت دوم در سن 96 سالگی پسر ارشد او چارلز بلافاصله پادشاه انگلستان شد.

از آنجایی که کانادا کشوری مشترک‌المنافع است از زمان ضرب سکه در سال 1908 توسط Royal Canadian Mint همواره تصویر پادشاه انگلستان بر روی سکه‌های آن نقش بسته است. تصویر ملکه الیزابت دوم اولین بار در سال 1953 بر روی پول کانادا حک شد و با مرگ او این سوال پیش می‌آید که چه زمانی تصویر چارلز جایگزین آن می‌شود.

بنابر اعلام Mint لزومی ندارد این تغییر پس از مرگ پادشاه بر روی تمام سکه‌‌ها اعمال شود و مردم همچنان می‌توانند با سکه‌ها قدیمی داد‌وستد کنند.

Mint در اینباره گفت: “درگذشت اعلیحضرت ملکه الیزابت دوم پایان یک دوره برای کشور بوده و هم‌اکنون مشغول همکاری با دولت کانادا برای برداشتن گام‌های بعدی هستیم. ما نیز همچون دیگر شهروندان کانادایی و ساکنین کشورهای مشترک‌المنافع و دیگر مردم جهان در غم از دست دادن او سوگوار هستیم.”

در طی سال‌هایی که ملکه الیزابت در قدرت بود چهار ورژن از سکه‌های منقش به تصویر او در سال‌های 1953، 1965، 1990 و 2003 ضرب شدند.

بانک کانادا نیز آخرین اسکناس 20 دلاری را در سپتامبر 2015 به پاس گرامیداشت او از ملکه ویکتوریا از نظر مدت زمام‌داری و حاکمیت دوران مدرن کانادا، چاپ کرد.

تصویر ملکه الیزابت اولین بار با چهره شاهزاده الیزابت 8 ساله بر روی اولین اسکناس 20 دلاری چاپ شده توسط بانک کانادا در سال 1953 نقش بست.

پس از چهره‌اش تنها با یک استثنا بر روی هر سری از اسکناس‌های 20 دلاری چاپ شده حضور داشت.

حال شاهزاده چارلز 73 ساله بعنوان 62‌امین پادشاه بریتانیا تاج را بر سر گذاشته است. او طولانی‌ترین وارث تاریخ بریتانیا بوده و از سه سالگی که ملکه الیزابت در سال 1952 تاجگذاری کرد بعنوان جانشین او شناخته شده است.

چارلز در سال 1981 با دایانا اسپنسر ازدواج کرد و این زوج عنوان شاهزاده و پرنسس ولز را کسب کردند. آن‌ها دو فرزند به نام‌های شاهزاده ویلیام و هری دارند.

چارلز و دایانا در سال 1992 از یکدیگر جدا شدند و دایانا در جریان حادثه‌ای رانندگی در سال 1997 جان خود را از دست داد.

او در سال 2005 با کامیلا پارکر بوولز ازدواج کرد و هم‌اکنون عنوان Consort of the United Kingdom به او تعلق دارد.

منبع: Daily Hive