Thursday, May 2, 2024
0.5 C
Calgary

رشد 30 درصدی اجاره‌بهای مسکن در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اجاره‌بهای مسکن در کلگری همچنان روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد و آمارها از رشد 30 درصدی آن نسبت به سال گذشته حکایت دارند.

این روند را می‌توان در نرخ قیمت مسکن کلگری نیز مشاهده کرد که به نسبت سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

براساس گزارش Zumper هم‌اکنون میانگین اجاره‌بهای واحدهای تکخوابه در کلگری 1,450 دلار است. این رقم در مقایسه با ماه گذشته رشد 5.8 درصدی را نشان می‌دهد.

با اینحال رشد اجاره‌بها به نسبت سال گذشته بسیار بیشتر بوده و شاهد افزایش 28 درصدی اجاره‌بهای واحدهای تکخوابه هستیم. این بیشترین افزایش در میان 24 شهر مورد بررسی در این گزارش است.

قیمت واحدهای دوخوابه شهر نیز افزایش داشته و با رشد 24.8 درصدی به نسبت سال گذشته به 1,710 دلار رسیده است. افزایش اجاره‌بهای واحدهای دوخوابه در مقایسه با ماه گذشته نیز 4.3 درصد است.

البته با وجود رشد قابل توجه اجاره‌بها، نرخ‌های کلگری همچنان از دیگر کلانشهرهای کانادا بسیار کمتر است. در حال حاضر کلگری با جهش محسوس در رده 15ام گران‌ترین شهرهای کشور برای اجاره مسکن قرار دارد.

در این لیست شهرهای ونکوور و تورنتو در صدر هستند. نرخ‌ اجاره‌بهای واحدهای تکخوابه ونکوور با شکستن رکورد به 2,500 دلار رسیده که بیش از 1,000 دلار از کلگری بیشتر است.

با اینحال در تورنتو شاهد کاهش 1 درصدی نرخ اجاره‌بهای واحدهای تکخواب بودیم و این رقم هم‌اکنون به رقم 1,980 دلار رسیده است.

شهر ویکتوریا در بریتیش‌کلمبیا نیز در جایگاه سوم لیست جای دارد. بطورکلی در میان 14 رده بالایی جدول 13 نماینده از استان‌های بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو قرار دارند.

در مقابل شهرهای Windsor، Winnipeg و St. John’s, Newfoundland بیشترین کاهش نرخ اجاره‌بها در مقایسه با سال گذشته را داشته‌اند.

منبع: Daily Hive