Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

کانادا ۲۰ میلیون دلار به برنامه بورسیه ملکه کمک می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته نخست وزیر ترودو، کانادا قصد دارد ۲۰ میلیون دلار به بورسیه تحصیلی ملکه الیزابت کمک کند. این هدیه به منظور گرامیداشت میراث ملکه الیزابت دوم اهدا می‌شود.

سال ۲۰‍۱۲ برنامه بورسیه تحصیلی «دانش‌پژوهان ملکه الیزابت QES» به مناسبت ۶۰ سال حضور ملکه در تاج و تخت ایجاد شد.

بورسیه Diamond Jubilee به منظور تجهیز جامعه پویای رهبران جوان دنیا و با هدف ایجاد تأثیرات پایدار در داخل و خارج کشور، از طریق مبادلات فرهنگی که شامل آموزش‌های بین‌المللی، تحقیق و ارزیابی و کسب تجربه‌های حرفه‌ای می‌شود، به افراد واجد شرایط اهدا می‌گردد.

برنامه QES در این ۱۰ سال فعالیت خود بیش از ۲۲۰۰ بورسیه تحصیلی اهدا کرده است.

بسیاری از کانادایی‌ها نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند. آنها معتقدند که این مبلغ ناعادلانه از مالیاتشان کسر می‌شود و خانواده سلطنتی به‌راحتی می‌توانسته بودجه این بورسیه تحصیلی را تأمین کند.

برخی دیگر اما معتقدند که ترودو این هزینه را برای ازبین‌بردن رسوایی خواندن آهنگ Bohemian Rhapsody پیش از خاک‌سپاری ملکه پرداخت می‌کند.

در این کلیپ که ترودو در حال خواندن آهنگی معروف است انتقاداتی در زمینه زمان‌بندی غیرمعقول و انتخاب آهنگ نامناسب شکل‌گرفته و واکنش‌های شدیدی را برانگیخته است. علاوه بر این، حرام‌زاده نامیده شدن ترودو و هو شدنش در این کلیپ وضعیت را چالش‌برانگیزتر کرده است.

بسیاری از افراد نیز معتقدند که این برنامه به‌منظور آشتی و از بین بردن اختلافات انجام‌گرفته است. در نخستین روز حقیقت و آشتی کانادا نیز جاستین ترودو به‌صورت آشکارا به موج‌سواری در توفینو رفت.

در حال حاضر اولویت‌های او بار دیگر زیر سوال رفته است.

 

منبع: Dailyhive