Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

قیمت مسکن در کلگری کاهش یافت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش Royal LePage House Price برای اولین بار از سال 2020 تاکنون قیمت مسکن کلگری کاهش یافت. به این ترتیب از سه‌ماهه دوم تا سه‌ماهه سوم امسال میانگین قیمت مسکن کلگری 1.1 درصد کمتر شده است.

هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن کلگری 609,500 دلار است.

با اینحال هنوز نرخ مسکن کلگری در مقایسه با سال گذشته 6.5 درصد بیشتر است. هم‌اکنون قیمت Single-family detached home به 699,100 دلار رسیده که 8.6 درصد از سال گذشته بیشتر است. این نرخ برای منازل Condo با رشد 3.8 درصدی نسبت به سال گذشته به 234,400 دلار رسیده است.

بگفته کورین لیال، مالک Royal LePage Benchmark، شرایط بازار مسکن در کلگری بتدریج در حال آرام شدن است.

او در اینباره گفت: “بازار مسکن کلگری در حال آرام شدن است و رقابت کمتری را در آن شاهد هستیم. خریدران فشار کمتری برای خرید فوری خانه احساس می‌کنند و می‌توانند در مقایسه با ابتدای سال با دقت و حوصله بیشتر گزینه‌های موجود را بررسی کنند.”

او با اشاره به ورود مهاجران به آلبرتا و تاثیر آن بر بازار گفت: “تقاضا در استان تا حد زیادی تحت تاثیر خریداران خارج از استان ایجاد می‌شود، زیرا مسکن آن ارزان بوده و کیفیت زندگی بالایی ارائه می‌دهد. شهروندان از همه جای کشور به زندگی در این منطقه علاقه‌مند بوده که بهبود بازار کار، قدرتمند شدن اقتصاد، رشد منابع برای بیزینس‌ها و سرمایه‌گذاران و شرایط عالی برای تشکیل خانواده را در پی دارد. به این ترتیب با کاهش قیمت مسکن و جابجا شدن تمرکز خریداران کلان به گزینه‌های بالایی لیست، خریداران بیشتری شانس خرید گزینه‌های پایین لیست را بدست می‌آورند.

بنابر پیشبینی Royal LePage میانگین قیمت مسکن کلگری در سه‌ماهه چهارم 2022 در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد 4 درصدی خواهد بود. این نرخ در مقایسه با قبل کمتر شده است.

در سطح ملی نیز میانگین قیمت مسکن کانادا در مقایسه با سال گذشته 3.3 درصد بیشتر شده و در سه‌ماهه سوم 2022 به 774,900 دلار رسیده است. در مقایسه با سه ماه قبل نیز میانگین قیمت مسکن کانادا 4.9 درصد کمتر شده که دومین افت متوالی در بررسی‌های سه‌ماهه را نشان می‌دهد.

منبع: Daily Hive