Tuesday, May 7, 2024
6 C
Calgary

رشد 65 درصدی فروش condo در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رشد فروش condo در کلگری به نسبت سال گذشته همچنان ادامه داشته و آمارها از افزایش 65 درصدی آن خبر می‌دهند.

براساس گزارش RE/MAX از ژانویه تا آگست امسال حدود 4,600 واحد condo معامله شده، درحالی که این میزان در بازه مشابه سال گذشته تنها 2,778 واحد بود.

همانطور که می‌توان انتظار داشت همزمان قیمت‌ها هم افزایش یافته است. قیمت آپارتمان امسال 6 درصد بیشتر شده و میانگین نرخ آن از 263,502 دلار در سال 2021 به 279,306 دلار رسیده است.

به باور کارشناسان افزایش نرخ‌های بهره باعث رشد محبوبیت واحدهای ارزان‌قیمت condo در میان خریداران شده و هم‌اکنون از هر پنج ملک معامله شده در کلگری یکی condo است.

بگفته کریستوفر الکساندر، رئیس RE/MAX Canada، قیمت املاک و اجاره‌بهای مسکن در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته و همین موضوع موجب محبوبیت بیشتر condo شده است.

الکساندر در اینباره گفت: “قیمت پایین یک فاکتور مهم در بازار مسکن این روزهاست. افزایش نرخ بهره موجب کاسته شدن از قدرت خرید مشتریان شده، بنابراین خرید مسکن در شرایط کنونی بسیار پرچالش است. در حال حاضر شاهد نرخ بهره و اجاره‌بهای دو رقمی در بازارهای بزرگ کشور هستیم.”

آمارها نشان می‌دهد فروش condo تنها در مرکز شهر کلگری افزایش نیافته بلکه در محلات حاشیه‌ای نیز بسیار چشمگیر بوده است. ازجمله این مناطق می‌توان به Saddle Ridge، Panorama Hills، Currie Barracks و McKenzie Town اشاره کرد که طی هشت ماه گذشته بازارهای بسیار داغی داشته‌اند.

همزمان تمایل خرید condo در میان سرمایه‌گذاران خارجی نیز بیشتر شده و شهروندان بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو در میان اصلی‌ترین مشتریان آن‌ها بوده‌اند.

منبع: Daily Hive