Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

تسریع روند صدور پاسپورت با نزدیک شدن به تعطیلات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد سفر به خارج کشور برای تعطیلات را دارید باید هرچه سریع‌تر وضعیت پاسپورت خود را چک کنید.

حال با افزایش تقاضای شهروندان برای سفر به خارج از کشور در تعطیلات، Employment and Social Development Canada (ESDC) نیز ظرفیت پذیرش خود را افزایش داده است.

ماجا استفانووسکا، نماینده رسانه‌‌ای ESDC، در اینباره گفت: “پس از دو سال محدودیت سفر، کانادا شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای پاسپورت است. بگفته Service Canada این افزایش موجب رشد صف و زمان انتظار برای خدمات شده و نگرانی مشتریان خود را درک می‌کنیم.”

در دو سال ابتدایی پاندمی حجم درخواست‌های Service Canada تنها 20 درصد میزان معمول بود. با اینحال برای دوره 2022 تا 2023 پیشبینی شده حجم درخواست برای پاسپورت به 4.3 میلیون مورد برسد که 2 میلیون بیشتر از مقدار نرمال است.

بگفته استفانووسکا استخدام کارمندان و تسهیل فرایند صدور باعث شده تا میزان صدور ماهانه پاسپورت در بازه آگست تا سپتامبر 2022 رکوردی جدید به ثبت برساند.

او در اینباره گفت: “در نتیجه خدمات حضوری همانند دوران پیش از کرونا ارائه شده، صف‌ها قابل میریت هستند و پاسپورت‌ها طبق استانداردهای ما صادر می‌شوند.”

با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال و افزایش تقاضای شهروندان برای سفرهای خارجی ظرفیت کارمندان این بخش‌ها نیز در حال افزایش بوده و تلاش‌ها برای بهبود استاندارد خدمات ادامه دارد.

همین موضوع باعث شده تا بسیاری از شهروندان تحت تاثیر کارایی و سرعت بالای روند بررسی به درخواست‌ها قرار بگیرند.

با اینحال شاهد تاخیر رسیدگی به درخواست‌های آنلاین بوده‌ایم.

در فاصله یک هفته‌ای 24 تا 30 اکتبر 83 درصد از پاسپورت‌ها ظرف 40 روز صادر شدند. کانادایی‌ها می‌توانند درخواست خود را در یک اداره پاسپورت یا دفتر Service Canada Centre ثبت کرده و پاسپورت خود 10 روزه دریافت کنند. همچنین مراکز معمولی Service Canada Centre  پاسپورت را در 20 روز کاری صادر کرده و از طریق ایمیل هم طی این مدت پاسپورت به دست شما می‌رسد.

براساس آمار موجود از تاریخ 17 تا 23 اکتبر تعداد 70,152 پاسپورت صادر شده و میانگین زمان انتظار هم کاهش پیدا کرده است. زمان انتظار در بازه زمانی 10 تا 16 اکتبر 21 دقیقه بود و در بازه 17 تا 23 اکتبر به 18 دقیقه کاهش یافت.

شما می‌توانید آخرین آمار درباره روند صدور پاسپورت را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive