Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

بیش از 1.5 میلیون کانادایی سرطان دارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس آخرین گزارش Canadian Cancer Society (CCS) تعداد شهروندان کانادایی مبتلا به سرطان که به زندگی خود ادامه می‌دهند به 1.5 میلون نفر افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش یک دهه پیش رقم مذکور یک میلیون نفر براورد می‌شد، اما با افزایش سن و رشد جمعیت، همچنین پیشرفت داروها و تحقیقات درمانی که به شناسایی و کنترل بیماری کمک کرده، شاهد رشد این آمار هستیم.

بگفته دکتر جنت دنسی، انکولوژیست و مدیر گروه Canadian Cancer Trials Group، این خبر هم خوشحال‌کننده و هم ناراحت‌کننده است.

او افزود: “همزمان با افزایش طول عمر و با وجود رشد دانش ما درباره بیماری سرطان، شانس ابتلا به این بیماری نیز بیشتر می‌شود. بعلاوه آمار اخیر نشان می‌دهد که روش‌های درمانی موثر ما تا چه حد به شهروندان کمک کرده تا با وجود ابتلا به سرطان به زندگی ادامه دهند. این یک پیام بسیار امیدوارکننده است.”

این گزارش توسط Canadian Cancer Statistics Advisory Committee و با همکاری CCS، Statistics Canada و Public Health Agency of Canada تهیه شده است.

بگفته دنسی چنین آماری به ما کمک می‌کند تا ذهنیتی درست درباره شیوع سرطان طی دوره زمانی بلندمدت و موفقیت کشور در پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری و وضعیت بیماران در گذر زمان پیدا کنیم.

برای مثال طبق این گزارش 60 درصد جمعیت 1.5 میلیون نفری بیماران سرطان در کانادا طی 25 سال گذشته را کسانی تشکیل می‌دهند که بین 5 تا 25 سال پیش بیماری در آن‌ها شناسایی شده است. بنابراین تعداد زیادی از بیماران پس از شناسایی بیماری برای سا‌ل‌های طولانی زنده می‌مانند.

جنیفر گیلیس، مدیر ارشد نظارت Canadian Cancer Society، در اینباره گفت: “گزارش اخیر نتنها بیانگر افزایش شانس زندگی بیماران سرطان است، بلکه عوارض طولانی‌مدت سرطان و فشار آن بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشور و نیاز به پیشرفت‌های تحقیقاتی با هدف پیشگیری و بالا بردن کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان را متذکر می‌شود.”

گیلیس در بخش دیگر صحبت‌هایش با اشاره به نیاز سیستم درمانی کانادا به حمایت‌های بیشتر برای کنترل جمعیت رو به رشد مبتلایان سرطان در کانادا گفت: “به همین دلیل Canadian Cancer Society از تمام سطوح دولت می‌خواهد تا با همکاری یکدیگر یک سیستم مراقبت بهداشتی انعطاف‌پذیر بمنظور پاسخ به نیازهای رو به رشد مردم در دوران ابتلا به بیماری ایجاد کنند.”

منبع: Global News