Thursday, April 25, 2024
11.2 C
Calgary

هشدار افسر سابق پلیس در خصوص کارت‌های هدیه تقلبی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افرادی که برای تهیه کادوی تولد، کریسمس و مناسبت‌های دیگر در لحظات آخر اقدام می‌کنند، بدون شک کارت هدیه را انتخاب می‌کنند. اما افسر سابق پلیس در خصوص کارت‌های تقلبی هشدار می‌دهد.

نیکل لاوس، افسر سابق پلیس، که به‌عنوان اینفلوئنسر تناسب اندام و صاحب کسب و کار به فعالیت می‌پردازد، به تازگی در صفحه اینستاگرام و تیک‌تاک خود در مورد کارت‌های هدیه نکات ایمنی را گوشزد کرده است.

نیکل که از فروشگاه Shoppers Drug Mart در Etobicoke کارت هدیه خریداری می‌کرد، متوجه شد کارتی که انتخاب کرده تقلبی است. وی با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دراین‌خصوص توضیح می‌دهد.

لاوس در این ویدئو توضیح می‌دهد که قصد دارد از یک فروشگاه کارت هدیه تهیه کند و به دنبال خرید کارت هدیه ۱۰۰ دلاری پلی‌استیشن است.

او با بررسی میزان برجستگی بارکد کارت هدیه و مقایسه آن با کارتی دیگر متوجه می‌شود کارت موردنظر تقلبی است. در این مورد، کلاهبرداران کارت‌های خالی را دست‌کاری می‌کنند و بارکد آنها را تغییر می‌دهند.

این افسر سابق پلیس کارت هدیه را به صندوق فروشگاه می‌برد و آن را اسکن می‌کند. لاوس در ویدئو توضیح می‌دهد که صندوقدار و مدیر فروشگاه از وجود کارت‌های تقلبی مطلع هستند و از آگاهی‌رسانی او در مورد این کارت‌ها تشکر کردند.

اطلاعات به‌دست‌آمده از اسکن این کارت نشان داد که کارت موردنظر متعلق به شرکت LCBO است و هیچ ارتباطی با پلی‌استیشن ندارد.

لاوس توصیه می‌کند پیش از خرید کارت هدیه حتماً بارکد را بررسی کنید. همچنین لازم است در این مورد به خانواده و دوستانتان اطلاع‌رسانی کنید.

شواهد نشان می‌دهد کانادایی‌ها تنها قربانی این نوع کلاهبرداری نیستند. کامنت‌های ریلز لاوس پر از تجربه افرادی است که با خرید کارت هدیه از آنها کلاهبرداری شده است.

فرد دیگری می‌گوید از آمازون کارت هدیه Sobeys ۲۰۰ دلاری خریداری کرده و این کارت تقلبی بوده است. با این وجود هیچ کدام از شرکت‌ها، Sobeys و آمازون، مبلغ این کارت هدیه را برنمی‌گردانند.

لاوس در والمارت دو خانم را دید که تعداد قابل‌توجهی کارت هدیه را از کیف خود خارج کرده و در قفسه قرار می‌دهند. لاوس این موضوع را به مدیر والمارت گزارش می‌دهد اما وی هیچ اقدامی نمی‌کند.

یکی دیگر از دنبال‌کننده‌های لاوس نیز اعلام کرده از Shoppers Drug Mart یک کارت هدیه ۲۵۰ دلاری Home Depot خریداری کرده است که پس از خروج از فروشگاه متوجه شده این کارت متعلق به شرکت Esso بوده است.

 

منبع: Dailyhive