Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

حزب NDP کانادا به دنبال غیرقانونی کردن تنبیه کودکان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آیا می‌دانستید تنبیه کودکان در کانادا به‌صورت قانونی جرم محسوب نمی‌شود؟

ماده ۴۳ قانون کیفری کانادا: «معلم مدرسه، والدین و کفیل کودک، اگر برای اصلاح رفتار کودک از زوری که استفاده کنند از حد معقول فراتر نمی‌رود، از لحاظ قانونی مجاز است.»

این ماده قانونی به والدین، کفیل قانونی، معلم‌ها و سرپرست‌هایی مانند پرستاران کودکان این اجازه را می‌دهد که برای تنبیه کودکان، تا جایی که منطقی طلقی می‌شود، به آنها به‌صورت فیزیکی آسیب برسانند.

پیتر جولیان، نماینده NDP در مجلس کانادا به دنبال قانونی کردن لایحه‌ای است که برای اولین‌بار در می ۲۰۲۲ ارائه کرده بود.

پیتر جولیان در این خصوص گفت: «ما از دولت ترودو درخواست می‌کنیم تنبیه بدنی کودکان این کشور را به سرعت متوقف کند. کودکان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه کانادا هستند. ایجاد ایمنی و طرح قوانین بازدارنده مهم‌ترین وظیفه دولت‌ کانادا برای محافظت از کودکان و جوانان است.»

وی در ادامه افزود: «زمان آن رسیده است که به‌صورت قانونی امنیت کودکان و جوانان را در مقابل والدین و قیم‌های قانونی تضمین کنیم.»

دادگاه عالی کانادا در سال ۲۰۰۴ قانون ضرب و شتم را به‌منظور محدود کردن رفتارهای خشونت‌آمیز علیه کودکان وضع کرد. به گفته دولت فدرال تغییرات محدودی در قوانین حمایت از کودکان وضع شده؛ اما در هیچ بند و ماده‌ای به رفتارهای توهین‌آمیز اشاره‌ای نشده است.

در اصلاحیه دولت فدرال ذکر شده است که معلم‌ها نمی‌توانند برای تنبیه کودکان از خشونت فیزیکی استفاده کنند و تنها می‌توانند کودکان را از کلاس درس اخراج کنند. دادگاه کانادا نیز مجازات کودکان زیر ۲ سال و بزرگ‌تر از ۱۲ سال را غیرقانونی می‌داند. همچنین استفاده از اجسام برای ضربه زدن به کودکان، بدون محدودیت سنی، غیرقانونی است.

راهنمای دولت در خصوص مدیریت رفتار کودکان: «نباید از اعمال زور برای اصلاح رفتار کودکان استفاده شود، هر چقدر رفتار آنها اشتباه باشد.»

اما وقتی صحبت از تنبیه کودکان می‌شود، هیچ مرز قانونی دقیقی بین بدرفتاری و تأدیب کودکان مشخص نشده است.

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا (TRC) به دلیل آزارهای فیزیکی کودکان بومی در مدارس مسکونی این کشور، خواستار لغو این قانون شده است. این موضوع یکی از ۹۴ موضوعی است که در گزارش سال ۲۰۱۵ به آن اشاره شده است.

کیت وایت از حزب NDP در مورد ماده ۴۳، قانونی که به مدرسه ابتدایی جک هالند یوکان اجازه تنبیه کودکان را می‌دهد، اشاره کرد.

والدین محصلان این مدرسه ابتدایی با شکایت رسمی خود در نوامبر ۲۰۲۲ خواستار بررسی وضعیت تنبیه کودکان شدند. به گفته این والدین در مدرسه جک هالند واقع در یوکان اتاق‌هایی سلول مانند تعبیه شده است که مسئولان کودکان را برای چندین ساعت در آنجا زندانی می‌کنند. پلیس کانادا در حال وضعیت وقایعی است که تصور می‌شود برای دو دهه در جریان بوده است.

کیت وایت در اظهارات خود به وضعیت این مدرسه اشاره کرد و خواستار لغو ماده ۴۳ قانون کانادا شد.

در واقعه‌ای دیگر که در سال گذشته رخ داد نوجوان ۱۲ساله دارای اوتیسم و فلج مغزی توسط دستیار معلم مدرسه‌ای سیلی خورد. این واقعه منجر به خشم والدین شد.

 

منبع: Dailyhive