Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

ورود هوای سرد قطبی به آلبرتا بزودی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی هفته‌های اخیر وضعیت جوی آلبرتا بسیار متغیر بوده و از دماهای نسبتا بالا تا هوای قطبی را تجربه کرده است.

حال بنابر اعلام The Weather Network از هفته آتی شاهد ورود هوای بسیار سرد قطبی از غرب آلاسکا به بریتیش‌کلمبیا و دشت‌های مرکزی کشور خواهیم بود.

به این ترتیب اگر ساکن ادمونتون هستید از هوای مطبوع جمعه نهایت استفاده را ببرید زیرا از شنبه تا دوشنبه شب دمای هوا به شدت کاهش یافته و تا 27- درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید.

طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه حداکثر دمای روز ادمونتون بترتیب به 26- و 30- درجه‌ سانتی‌گراد رسیده و دمای حسی چهارشنبه به 40- درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت!

در کلگری نیز روز جمعه هوا مطبوع بوده اما از روز شنبه تا دوشنبه شب روند کاهشی دما ادامه داشته و دوشنبه شب دما به 31- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حداکثر دمای روز کلگری نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بترتیب 27- و 28- درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

طی هفته آتی و با ورود این هوای قطبی در برخی نواحی حداکثر دمای طی ساعات روز به پایین‌تر از 30- درجه سانتی‌گراد رسیده و حتی شاهد ثبت رکوردهای کمتر از 40- سانتی‌گراد هم خواهیم بود.

بگفته The Weather Network این شرایط تنها مختص آلبرتا و دشت‌های مرکزی نبوده و اثرات آن تا خلیج مکزیک و تگزاس هم حس خواهد شد.

به این ترتیب از عصر جمعه نهایت لذت را در فضای باز ببرید، زیرا بزودی باید برای در امان ماندن از سرمای قطبی خود را در خانه حبس کرده و مشغول تماشای فیلم‌های سینمایی کریسمسی شوید!

منبع: Daily Hive