Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

تا 2030 بیشتر خودروهای فروخته شده در کانادا الکتریکی خواهد بود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات کانادایی قصد دارند با اجرای برنامه‌هایی فروش خودروهای الکتریکی در کشور را افزایش دهند.

استیون گیلبولت، وزیر محیط‌زیست، از ارائه قوانین پیشنهادی جدید فدرال خبر داد که بواسطه آن‌ها تا سال 2026 حداقل 20 درصد خودروهای سواری، SUV و وانت فروخته شده در کانادا باید الکتریکی باشد.

مسئولان فدرال قصد دارند این میزان را تا سال 2030 به 60 درصد و تا سال 2035 به 100 درصد برسانند.

بگفته ECCC این هدف‌گذاری به افزایش فروش خودروهای الکتریکی کمک کرده و در نتیجه کانادایی‌های بیشتری امکان خرید آن‌ها را پیدا می‌کنند.

گیلبولت در اینباره گفت: “خودروی بدون آلاینده برای آن دسته از شهروندان که نگران جیب خود بوده، می‌خواهند به محیط‌زیست کمک کنند و از قیمت بالای بنزین ناراضی هستند بسیار مناسب است. با استفاده از خودروهای ZEV می‌توان آلاینده را از میان برد، به اشتغالزایی کمک کرد و هزینه زندگی را برای بسیاری از خانواده‌ها در سرتاسر کشور کاهش داد.”

به این ترتیب شرکت‌ها و واردکنندگانی که نتوانند هدف‌گذاری تعیین شده را رعایت کنند طبق قانون Canadian Environmental Protection Act مشمول جریمه خواند شد.

علاوه بر این مقررات پیشنهادی، دولت از سرمایه‌گذاری‌های جدید با هدف کمک به خرید و شارژ راحت‌تر خودروهای الکتریکی خبر داد.

این اقدامات شامل سرمایه‌گذاری در ساخت 50,000 ایستگاه شارژ جدید در سرتاسر کشور می‌شود تا تعداد ایستگاه‌های شارژ فدرال در کشور تا سال 2027 به تقریبا 85,000 مورد برسد.

همزمان دولت فدرال برنامه خود برای ارائه کمک‌هزینه 5,000 دلاری برای خرید یا لیزینگ خودرو الکتریکی را دوباره تمدید کرد.

استان‌ها نیز اقداماتی با هدف تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای الکتریکی انجام می‌دهند و اوایل ماه جاری دولت بریتیش‌کلمبیا از سرمایگذاری خود در حوزه خودروهای الکتریکی خبر داد.

شرکت‌های خودروسازی نیز در این راستا گام برداشته و اخیرا مالک Chevron Canada خبر ساخت 50 ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی بین جزیره ونکوور و کلگری را اعلام کرد.

منبع: Daily Hive