Wednesday, May 1, 2024
1.4 C
Calgary

سفر جاده‌ای زمستانی به Icefields Parkway

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر گمان می‌کنید سفر جاده‌ای مختص تابستان است باید به ماجراجویی زمستانی در Icefields Parkway بروید!

این بزرگراه 232 کیلومتری از جسپر تا دریاچه لوییز امتداد دارد و سرشار از جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز، مسیرهای کوهنوردی فوق‌العاده و مناظر حیرت‌انگیز و نفسگیر است.

در طول این سفر مقصد نهایی وجود ندارد و رانندگی در جاده اصلی‌ترین جاذبه آن خواهد بود.

راستی دوربین خود را فراموش نکنید چون حتما به آن نیاز پیدا می‌کنید!

https://www.instagram.com/p/BbpKiqulLax/?utm_source=ig_embed

Icefields Parkway کجاست؟

این جاده زیبا که بزرگراه 93 نیز نامیده می‌شود از دریاچه لوییز در جنوب تا جسپر در شمال کشیده شده است.

مسیر پر پیچ و خم آن در میان کوهستان راکی کشیده شده است و از نواحی کوهستانی، جنگلی و رودخانه‌های خروشان می‌گذرد. Icefields Parkway از هر دو پارک ملی جسپر و بنف عبور می‌کند. برای سفر در این بزرگراه به مجوز پارک‌های ملی کانادا نیاز دارید که از اینجا قابل دریافت است.

چگونه خود را به Icefields Parkway برسانیم؟

ساکنین کلگری فاصله چندانی با این جاذبه فوق‌العاده ندارند. وارد بزرگراه 1 به سمت دریاچه لوییز شوید و پس از رسیدن به دریاچه می‌توانید با اتومبیل شخصی، دوچرخه، پای پیاده یا اتوبوس هر مقدار از این مسیر رویایی را که توانستید، طی کنید.

کسانی که قصد سفر از ادمونتون را دارند باید تا رسیدن به جسپر به سمت جنوب حرکت کنند و در ادامه تا دریاچه لوییز پیش بروند.

Icefields Parkway چه جذابیت‌هایی دارد؟

در طول مسیر بیش از 100 یخچال طبیعی، آبشار یخی، دریاچه‌ یخ‌زده، جنگل‌ سرسبز و جاذبه‌ متنوع انتظار شما را می‌کشند. مسیرهای متعدد پیاده‌روی و کوهنوردی نیز در اطراف جاده وجود دارند و می‌توانید برای کمپینگ یا تماشای مناظر اطراف هر زمان که خواستید توقف کنید.

بهتر است زمان کافی را برای سفر اختصاص دهید تا بهترین تجربه را از زیبایی‌های مسیر داشته باشید.

امکان ثبت‌نام تورهای گردشگری در وبسایت icefieldsparkway.com نیز وجود دارد. به این ترتیب هیچکدام از زیبایی‌های مسیر را از دست نخواهید داد. پیش از برنامه‌ریزی برای سفر حتما شرایط آب‌وهوایی را چک کنید.

چنانچه قصد عبور از بزرگراه 93 بین تاریخ 1 نوامبر تا 31 مارچ را دارید حتما اتومبیل خود را به تایرهای زمستانی مجهز کنید و زنجیر چرخ همراه داشته باشید.

اطلاعات لازم درباره چگونگی آماده شدن برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت به جا نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive