Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

بهترین دریاچه آلبرتا برای ماهیگیری روی یخ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زمستان آلبرتا همراه با تفریحات هیجان‌انگیز آن از راه رسید. ماهیگیری روی یخ جزو جذابت‌ترین سرگرمی‌های زمستانی است و خوشبختانه آلبرتا یکی از بهترین دریاچه‌های کانادا برای این کار را دارد.

وبسایت Fishing Brooker دریاچه Cold Lake در شمال آلبرتا را به عنوان یکی از بهترین مقصدهای ماهیگیری روی یخ امسال انتخاب کرده است. وسعت بسیار زیاد این دریاچه باعث شده تا آن را با اقیانوس مقایسه کنند.

این دریاچه تماشایی بیش از 370 کیلومتر مربع وسعت دارد و عمق آن به 100 متر نیز می‌رسد. همچنین ساکنین اطراف دریاچه علاقه بسیار زیادی به ماهیگیری روی یخ دارند و هر سال با شروع زمستان همراه با تجهیزات خود به روی دریاچه یخ‌زده می‌روند.

در فوریه سال گذشته تورنمنت Cold Lake Fishing Tournament با جایزه بیست هزار دلاری در این دریاچه برگزار شد. برنده این جایزه بزرگ موفق به صید یک ماهی قزل‌آلای 89.5 سانتی‌متری شده بود.

دریاچه Cold Lake زیستگاه گونه‌های مختلف ماهیان است. از مهمترین ماهی‌های این دریاچه می‌توان به اردک‌ماهی، پایک شمالی، ماهی سوف زردرنگ و ماهی ریشدار (بربات) اشاره کرد. البته به باور اهالی شهر Cold Lake مهمترین ویژگی دریاچه جمعیت بسیار زیاد ماهی‌های قزل‌آلا در آن است.

این دریاچه رکورددار صید بزرگترین ماهی قزل‌آلای دریاچه در استان آلبرتا است. در سال 1929 یک گردشگر هنگام تعطیلات موفق شد یک ماهی قزل‌آلای 23.8 کیلوگرمی را دریاچه Cold Lake صید کند!

از دیگر دریاچه‌هایی که در این لیست به چشم می‌خورند می‌توان به Tobin Lake در ساسکاچوان و Great Slave Lake در نورث‌وست تریتوریز اشاره کرد.

منبع: Daily Hive