Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

با 720 هزار دلار چه خانه‌ای می‌توان خرید؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قیمت مسکن کانادا همچنان  رو به رشد بوده و بازار در روزهای پایانی سال هم داغ است.

براساس گزارش ماه نوامبر Canadian Real Estate Association درباره وضعیت مسکن، میانگین قیمت خانه کانادا با 19.6 درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر 2020 به 720,850 دلار رسیده است.

شان کاتکارت، اقتصاددان ارشد CREA، در اینباره گفت: “چالش عرضه ناکافی مسکن بجای خود باقیست و در مقایسه با روزهای آغازین 2021 با وضعیتی به مراتب بدتر روبرو هستیم. همزمان افزایش نرخ‌های بهره شرایط را برای خانه‌اولی‌ها سخت‌تر کرده و مالکین هم بخاطر تغییرات ناشی از COVID مشغول جابجایی و نقل مکان به منازل جدید هستند.”

مبانگبن قیمت مسکن کانادا رابطه‌ای مستقیم با وضعیت نرخ مسکن در ونکوور و Greater Toronto Area، گران‌تربن بازارهای کشور، دارد. این وابستگی به اندازه‌ای بالاست که با فاکتور گرفتن این دو شهر میانگین قیمت مسکن 158,000 دلار کاهش می‌یابد!

گزارش اخیر حاکی از آن بوده که تعداد خانه‌های جدید ورئذی به لیست فروش بین ماه اکتبر تا نوامبر 3.3 درصد رشد پیدا کرده است.

در ادامه می‌بینیم که با پرداخت رقم میانگین چه گزیته‌ای برای خرید در پنج کلان‌شهر ونکوور، کلگری، ادمونتون، مونتریال و تورنتو وجود دارد.

ونکوور

قیمت: 729,000 دلار

سه خواب، سه حمام

این خانه در Champlain Heights واقع شده و دارای سه خواب، پذیرایی بزرگ و حیاط کاملا حصارکشی شده است.

کلگری

قیمت: 709,900 دلار

سه خواب، 2.5 حمام

خانه فوق در محله Altadore کلگری قرار داشته و می‌توان زیرزمین آن را براحتی بازسازی کرد. همچنین موقعیت بسیار عالی در نزدیکی مراکز تفریحی و فروشگاهی شهر دارد.

ادمونتون

قیمت: 750,000 دلار

هفت خواب، شش حمام

این خانه با طراحی چشم‌نواز و حیاط بزرگ به زمین تنیس و باغچه سبزیجات مجهز است. شما می‌توانید از زیرزمین خانه که دارای آشپزخانه، اتاق پذیرایی، سه خواب و دو حمام هست هم استفاده کنید.

مونتریال

قیمت: 724,990 دلار

چهار خواب، دو حمام

این خانه شیک و دوبلکس در محله Villeray/Saint-Michel/Parc-Extension مونتریال واقع شده و ازجمله امکانات آن می‌توان به روشنایی زیاد، زیرمین مبله با پذیرایی، فضای اداری، اتاق خواب، سرویس بهداشتی کامل و اتاق رختشویی اشاره کرد.

تورنتو

قیمت: 715,000 دلار

دو خواب، 1.5 حمام

این condo در نزدیکی St. Lawrence Market واقع شده و دارای سالن مهمانی، تراس بزرگ بر روی بام، سالن بدنسازی، سونا و جکوزی است.

منبع: Daily Hive