Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

افزایش آمار سرقت مواد غذایی از فروشگاه‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با رشد بی‌رویه قیمت مواد‌غذایی صبر برخی مشتریان به پایان رسیده است. این درحالیست که نرخ افزایش قیمت مواد‌غذایی بیشتر از تورم بوده و همزمان فروشگاه‌ها سود بسیار زیادی در این شرایط بدست می‌آورند.

ادامه این روند موجب شده بسیاری از مردم با سرپیچی از قانون، مواد غذایی موردنیاز خود را از فروشگاه‌ها بدزدند؛ برخی نیز این موضوع را با افتخار در شبکه‌های اجتماعی اشتراک می‌گذارند.

بگفته دکتر سیلویان شارلبویس، مدیر ارشد Agri-Food Analytics Lab در دانشگاه Dalhousie هالیفاکس، هرچند سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی همواره مشکلی بزرگ برای این صنعت محسوب شده اما پس از یکسال تورم سنگین و رشد قیمت‌ها حال از هر زمان دیگر بیشتر شاهد آن هستیم.

او در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: “براساس آمار موجود بطور میانگین در طول هفته بین 2,000 تا 5,000 دلار مواد غذایی از یک فروشگاه متوسط مواد غذایی در کانادا به سرقت می‌رود. با توجه به حاشیه سود ناچیز این فروشگاه‌ها چنین رقمی بسیار بالاست. در نتیجه با هدف جبران این زیان فروشگاه‌ها ناچار هستند قیمت‌ها را بالا برده و در نتیجه همه ما هزینه دزدی‌ها را از جیب می‌پردازیم.”

پیشبینی شده طی سال جاری یک خانواده چهار نفره بطور میانگین بیش از 16,000 دلار برای خرید مواد غذایی از فروشگاه‌ها هزینه کند. این رقم حدود 1,066 دلار (حدود هفت درصد) بیشتر از سال 2022 خواهد بود.

بسیاری از کاربران توییتر مخالف سرقت از فروشگاه‌ها هستند و آن را عملی نادرست می‌دانند. در مقابل برخی با اشاره به سود سرشار فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن را توجیح می‌کنند.

بطور کلی بحث‌های کنونی حول سرمایه‌داری، حقوق انسانی، سودجویی شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هدر رفتن مقادیر زیاد مواد غذایی در جریان هستند.

در کنار اینها باید به یاد داشتن که سرقت از فروشگاه طبق قوانین فدرال جرم محسوب شده و براساس Criminal Code of Canada می‌تواند تا 2,000 دلار جریمه و زندان برای مجرم در پی داشته باشد.

با توجه به رشد سرقت از فروشگاه‌ها مسئولان باید هرچه سریع‌تر دلایل آن را شناسایی کرده و با رفع مشکلات و کاستن از تورم و قیمت‌‎ها سعی کنند آمار آن را کاهش دهند.

منبع: Daily Hive