Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

هزینه بسیار بالای حق بیمه خودرو در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بدون شک آلبرتا جاده‌های بسیار تماشایی برای رانندگی دارد، اما براساس گزارش جدید HelloSafe Canada هزینه بیمه کردن خودرو در آن به نسبت دیگر استان‌ها بسیار بیشتر است.

طبق این گزارش که نرخ حق بیمه خودرو در شهرهای کانادا را بررسی کرده این‌ هزینه در آلبرتا چشمگیر بوده و رانندگان آلبرتایی تا پایان 2022 بالاترین نرخ حق بیمه سالانه خودرو در کشور را پرداخته‌اند.

بگفته این گزارش نرخ حق‌ بیمه سالانه خودرو در آلبرتا 3,151 دلار بوده که بیشترین میزان در کشور است و پس از آن نوااسکوشا با 2,491 دلار و آنتاریو با 2,299 دلار قرار دارند.

در میان شهرهای کشور نیز کلگری با 3,182 دلار، ادمونتون با 3,150 دلار، Red Deer با 2,971 دلار و Grand Prairie با 2,770 دلار جایگاه‌های نخست گران‌ترین شهرها از نظر حق سالانه بیمه خودرو هستند. شهرهای Thunder Bay و آنتاریو نیز با نرخ 2,770 دلار بطور مشترک با Grand Prairie در جایگاه پنجم قرار دارند.


در مقابل رانندگان شهرهای مانیتوبا با میانگین 1,373 دلار و ساسکاچوان با 1,249 دلار کمترین حق سالانه بیمه خودرو در کانادا را پرداخت می‌کنند.

همچنین در سطح ملی رانندگان مرد بطور میانگین 4.1 درصد بیشتر از رانندگان زن حق بیمه می‌پردازند.

بنابر گزارش HelloSafe این مطالعه با استفاده از داده‌های موجود درباره حق‌ بیمه خودرو در 33 شهر کانادا در 9 استان کشور بدست آمده است. برای این منظور 27 پروفایل مختلف رانندگان با ترکیب معیارهایی چون جنسیت، سن، وضعیت تاغل، شغل، تاریخ صدور گواهینامه، سابقه جرایم، مسافت رفت‌وآمد، کیلومتر سالیانه طی شده و نوع و مدل خودرو مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

منبع: Daily Hive